Pandemia a influentat multe aspecte ale vietii romanilor, in special ce inseamna si cum arata “acasa”. Un studiu Mobexpert realizat pe vanzarile si interesul din perioada izolarii si iesirii din izolare arata cum zilele petrecute in casa au fost prolifice pentru proiectele de (re)amenajare a locuintei, precum si cat si pe ce au cheltuit romanii cand vine vorba de mobila.
Mobila fabricata in Romania: boom de vanzari de 600%
In perioada starii de urgenta si a perioadei de izolare obiceiurile de cumparare ale romanilor s-au schimbat semnificativ. Cumparaturile nu doar ca s-au mutat in mediul online, consecinta directa a inchiderii magazinelor fizice, dar s-au orientat mai mult decat oricand catre produsele fabricate in Romania.
Tendinta de a cumpara local s-a facut resimtita semnificativ si in industria mobilei - in urma unei campanii de reduceri dedicate mobilierului produs in tara, vanzarile online ale colectiei de mobilier fabricat in Romania au crescut cu 600% comparativ cu 2019.
Terasa si balconul, in topul cautarilor de idei pentru reamenajare
Echipa Mobexpert a analizat cum anume interesul romanilor pentru home & deco s-a reflectat in cautarile lor de pe Google si cum aceste cautari au afectat vanzarile propriu-zise de mobila.
Fie ca au optat pentru produse romanesti sau nu, in perioada pandemiei, romanii au avut un interes deosebit pentru amenajari interioare. Cu toate acestea, in perioada de izolare sociala, prioritatile in materie de amenajare s-au schimbat in raport cu anii precedenti. Acestia au fost mai preocupati sa-si amenajeze un loc in care sa se poata bucura de aer liber in deplina siguranta, din confortul propriei case.
Astfel, cautarile pentru amenajarea terasei au crescut cu 53% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce interesul romanilor pentru amenajarea balconului a crescut cu 51%.
Nici restul camerelor nu au fost neglijate. Deoarece s-au aflat mai mult timp acasa, romanii:
- au gatit mai mult, astfel ca le-a crescut interesul pentru amenajarea bucatariei (31%)
- s-au relaxat mai mult, fiind mai preocupati si de amenajarea baii (22%), respectiv a dormitorului (21%).
In aceste conditii, Mobexpert a considerat oportun sa vina in ajutorul celor aflati in casa pusi pe noi proiecte de amenajare si a investit in noi ghiduri complexe cu sfaturi si idei de amenajare pentru fiecare camera din casa.
Eforturile acestor noi ghiduri nu au fost in zadar.
In timpul izolarii, numarul de vizitatori pe mobexpert.ro a crescut cu 55% comparativ cu anul trecut, crestere datorata atat numarului de utilizatori noi (+75%), cat si al celor care au mai vizitat anterior magazinul online (+44%).
De la vorbe la fapte: crestere de 142% in vanzarile online
Cresterea traficului nu a fost doar pentru inspiratie, semn ca romanii au si cumparat - in perioada starii de urgenta (martie-mai), vanzarile online practic s-au dublat, comparativ cu aceeasi perioada in 2019.
Chiar si dupa iesirea din izolare si dupa redeschiderea magazinelor fizice, aceasta cifra a continuat sa creasca. In mai-august 2020, vanzarile efectuate in mediul online a crescut cu 142%.
- Mai mult decat atat, in perioada izolarii (martie - mai), romanii au cheltuit in medie cu aproape 12% mai mult.
- Printre cele mai populare tipuri de produse cumparate au fost cele destinate amenajarii terasei si gradinii (+125%).
- Si proiectele de amenajare a dormitorului au fost pe lista de activitati a romanilor. Vanzarile de paturi au crescut cu 98%, iar cele de saltele au crescut de 3,5 ori.
- Impinsi de dorinta de a-si organiza cat mai eficient spatiul, vanzarile de dulapuri si comode au depasit si ele valorile duble.
Nevoia amenajarii unui spatiu de lucru a adus +250% in vanzari
Necesitatea amenajarii unui spatiu de lucru care sa stimuleze productivitatea acasa a devenit cu atat mai apasatoare in pandemie.
Prin urmare, o categorie aparte de produse care a iesit in evidenta mai mult ca oricand a fost cea a birourilor. Comparativ cu anul trecut, vanzarile de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%.
Cum continua sa se schimbe cumparaturile de mobila?
Chiar si dupa redeschiderea showroom-urilor, numarul celor care viziteaza online mobexpert.ro este in continua crestere - cu 50% mai multi vizitatori decat in aceeasi perioada in 2019.
La momentul actual, magazinul online este responsabil pentru 30% din veniturile companiei, o cifra semnificativa pentru o industrie care este in mod notoriu legata de prezenta fizica in magazine.
„O parte din clienti vor reveni in magazine, insa cei care s-au obisnuit cu achizitiile online vor ramane acolo, cu atat mai mult in cazul in care experienta a fost buna - produsele au ajuns rapid, eventual au fost si montate.
In plus, ne asteptam sa se foloseasca mai mult si functii precum cea de Augmented Reality pentru a vedea produsul direct acasa, inainte de a-l cumpara, ceea ce elimina nevoia unei vizite in showroom.
Cu siguranta inca se vor face multe cumparaturi offline, insa, ca producatori si distribuitori, trebuie sa ne preocupe de acum incolo automatizarea si digitalizarea offline-ului astfel incat experienta viitorilor si actualilor clienti sa fie cat mai utila, placuta si rapida. Ceea ce este valabil pentru orice business.” a explicat Adelina Badea, CEO Mobexpert.
Offline si online diferentele exista si s-au pastrat. Desi numarul celor care opteaza pentru cumparaturi online creste vertiginos, cand vine vorba de mobila, multi inca prefera sa vada cele mai substantiale piese si in showroom-uri.
De aceea, in magazin, cumparatorii sunt dispusi sa cheltuie in medie cu 500-700 de lei mai mult. Cu toate acestea, in perioada de dupa izolare (mai - august), atat in mediul online cat si offline, romanii au scos din buzunar cu 20% mai mult decat in 2019 pentru piese de mobilier.