Pentru anul 2009, HeidelbergCement (din Germania) a anuntat realizarea unei cifre de afaceri de 11,1 miliarde euro, in scadere cu 21,6% fata de cea din 2008 (cand s-au inregistrat venituri de 14,1 miliarde euro). Aceste rezultate sunt cauzate indeosebi de climatul macroeconomic international defavorabil. Cu toate acestea, dupa recordurile negative inregistrate la nivelul economiei mondiale in primele doua trimestre ale anului trecut, indicatorii par a arata o stabilizare economica, mai pronuntata pe pietele orientale, precum China si India. Cresterea cererii de produse din Asia si capacitatile profitabile de productie din Africa au compensat, partial, scaderile importante de pe pietele din America de Nord si Europa.
In ansamblu, vanzarile de ciment si clincher au scazut cu 10,9%, atingand un volum de 79,3 milioane de tone. Livrarile de agregate s-au redus cu 20%, la 239,5 milioane de tone, iar cele de beton gata preparat s-au diminuat cu 21,2%, pana la un nivel de 35 milioane de metri cubi. Vanzarile de asfalt au atins un volum de 10 milioane de tone, inregistrand o scadere de 17,2%. Din punct de vedere al ariilor geografice de activitate, in Europa concernul a realizat, in 2009, o cifra de afaceri de 5,3 miliarde euro (-26,3% fata de nivelul din 2008), de 2,89 miliarde euro in America de Nord (-27%) si de 2,86 miliarde euro (-2,6%) in regiunea Asia-Australia-Africa.
HeidelbergCement estimeaza un declin al sectorului specific de activitate si in 2010, insa trendul descendent va fi mai moderat, in special ca urmare a implementarii programelor de stimulare a pietei constructiilor anuntate de autoritatile din SUA si statele europene. De asemenea, holdingul va continua implementarea masurilor de reducere a costurilor. Astfel, prin Programul „Fitness 2010” reprezentantii societatii au ca obiectiv realizarea unor economii totale de 300 milioane de euro pana la sfarsitul anului in curs. Informatii suplimentare, la www.heidelbergcement.com
HeidelbergCement estimeaza un declin al sectorului specific de activitate si in 2010, insa trendul descendent va fi mai moderat, in special ca urmare a implementarii programelor de stimulare a pietei constructiilor anuntate de autoritatile din SUA si statele europene. De asemenea, holdingul va continua implementarea masurilor de reducere a costurilor. Astfel, prin Programul „Fitness 2010” reprezentantii societatii au ca obiectiv realizarea unor economii totale de 300 milioane de euro pana la sfarsitul anului in curs. Informatii suplimentare, la www.heidelbergcement.com