Grupul multinational Hornbach (Germania) cu activitati pe piata de bricolaj, a consemnat in intervalul martie - noiembrie 2009, vanzari de 2,3 miliarde euro, in crestere cu 4,4% fata de perioada corespunzatoare din 2008. In timp ce in Germania cifra de afaceri a grupului a sporit cu 3%, in celelalte tari europene au fost raportate vanzari diferite de la o regiune la alta. Astfel, in Cehia, Slovacia si Romania compania s-a confruntat cu o scadere semnificativa a cererii, iar in statele din Europa Occidentala veniturile subsidiarelor au crescut moderat.
Declinul din zona de est a fost cauzat, conform celui mai recent raport financiar al Hornbach, de acutizarea recesiunii care a generat cresterea ratei somajului, in special in industrie si a redus puterea de cumparare. Grupul german a intrat pe piata autohtona in anul 2007, cand a achizitionat terenul fostului complex Prisma (din judetul Ilfov) si s-a extins - la nivel local - cu cate un magazin anual. Compania a inceput, recent, lucrarile de constructie a unui centru comercial in valoare de 40 milioane de euro pe amplasamentul respectiv, initiativa fiind amanata repetat din cauza recesiunii. Oficialii din Romania ai Hornbach estimeaza inaugurarea unitatii la inceputul anului 2011. Informatii suplimentare, la www.hornbach.com