In opinia managerilor companiei Ferrobeton Romania (CRH Structural Concrete), membra a grupului irlandez CRH si producatoare a elementelor prefabricate Ergon, in pofida previziunilor favorabile date publicitatii de diversi analisti inca din 2012, anul trecut piata autohtona de profil a stagnat, pe fondul blocarii principalelor lucrari de infrastructura. In acest context, principalii operatori specializati au avut la dispozitie o perioada in care si-au focalizat atentia asupra efectuarii de investitii in dezvoltare, iar Ferrobeton nu a reprezentat o exceptie, majorandu-si capacitatea de la 1.800 mc pe luna la 2.200 mc pe luna. „Pe termen scurt si mediu estimam o crestere moderata a volumului productiei, in functie de ritmul de reluare a lucrarilor de constructii, preconizand o revenire treptata a sectorului de infrastructura. Avand baza productiva in judetul Prahova, Ferrobeton Romania dispune de una din cele mai moderne tehnologii de precomprimare disponibile la nivel european in acest moment, fapt ce ne permite sa impunem ca standarde in domeniu solutii moderne pentru grinzi de pod, precum si pentru structuri industriale, care sa inlocuiasca tehnologia grinzilor post-tensionate si sa ofere beneficiarului o reducere substantiala de costuri si a timpului de executie, in conditiile cresterii rezistentei mai mare. Comparativ cu perioada similara a anului trecut, in primul semestru din 2014 s-a majorat numarul de lucrari industriale, iar un nou interes se prefigureaza din directia industriei agrotehnice si zootehnice, unde sunt necesare produse si elemente speciale din beton prefabricat”, a declarat Alpár Kozma, director de vanzari al societatii. Faptul ca, in 2013, recesiunea a continuat sa-si manifeste efectele pe piata a determinat ca nivelul cifrei de afaceri a Ferrobeton sa se situeze la 17 milioane de lei, in scadere fata de cele 34,5 milioane de lei din 2012, dupa cum arata si datele transmise la Ministerul Finantelor Publice. Pentru 2014 premisele sunt favorabile, in asa fel incat strategia manageriala vizeaza consemnarea unei cifre de afaceri similare celei de acum doi ani. In orice caz, la nivelul exercitiului financiar trecut Ferrobeton a reusit sa livreze 7.000 mc de elemente prefabricate, o cantitate importanta fiind constituita de grinzile si elementele de pod pentru pasajul Mihai Bravu din Bucuresti, pasajul de la Margineni (Bacau), extinderea fabricii Pirelli din Slatina si pentru alte lucrari.
Compania devine antreprenor pentru structuri industriale
Ca directii de actiune, pe langa domeniile actuale de activitate, (poduri si subcontractare a structurilor industriale prefabricate), unde vizeaza consolidarea cotelor de piata, in 2014 Ferrobeton se axeaza pe o noua zona de business, devenind antreprenor general pentru structuri industriale de dimensiuni mici si medii. „Impreuna cu diverse firme partenere, avem capacitatea de a deveni un centru de tip «One Stop Shop» pentru clientii ce doresc solutii integrate din sfera constructiilor industriale. Dispunem de o capacitate mare de productie, avand posibilitatea de a fabrica si manipula elemente de mari dimensiuni (cum ar fi grinzile de pod de pana la 44 de metri), urmand sa participam la mai multe lucrari de infrastructura rutiera. Prin intermediul, tehnologiei de pretensionare si al diverselor tipuri de sisteme de cofrare, asiguram o alternativa viabila la structurile din otel pentru acoperisul halelor cu deschideri mari. Tot in 2014 vom lansa pe piata cateva tipuri noi de sisteme, cum ar fi elementele despartitoare si de siguranta pentru drumuri, elementele de tunel, cele ce permit traversarea cailor ferate etc. In acest scop, unitatea de fabricatie a primit, recent, certificatul AFER”, a mai subliniat directorul de vanzari al companiei. Referindu-se la problemele specifice pietei de prefabricate, Alpár Kozma a explicat ca principala dificultate se consemneaza din zona financiara. „Intarzierile privind incasarea facturilor emise si riscul sporit ca societatea cu care se semneaza contractul sa devina incapabila de plata constituie adevarate piedici din punct de vedere al bunului mers al afacerilor. Din punct de vedere tehnic, incercam si in continuare sa convingem proiectantii sa renunte la elementele si tehnologiile deja depasite de grinzi realizate din bucati si post-tensionate, care au o serie de dezavantaje, de la calitatea mai slaba, la sensibilitatea fata de uzura si coroziune, productia mai lenta si costurile relativ ridicate. Solutiile propuse de Ferrobeton sunt prin natura lor mai avantajoase, intrucat presupun prefabricarea si pretensionarea completa in cadrul unitatii de productie”, a incheiat managerul societatii. Informatii suplimentare, la www.ergon-international.com