Fustos Imre (39 de ani) Functia/firma: director general al Aluco; Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Spiru Haret - Bucuresti; Experienta profesionala: 10 ani in domeniul tamplariei termoizolante; Hobby: vanatoare. | |
Societatea Aluco, din Sfantu Gheorghe (judetul Covasna), comercializeaza usi de interior si porti industriale, fabricand inclusiv tamplarie din PVC/aluminiu, cu geam termoizolant. In ultimii ani, ascensiunea segmentului de piata specific a determinat o evolutie optima a vanzarilor companiei, astfel incat, in prezent, aceasta se situeaza printre cele mai importante firme de profil care activeaza la nivel local. |
- Cum a evoluat, anul acesta, piata nationala de tamplarie termoizolanta?
- Intrucat activam mai mult pe plan local sau regional, nu am fost influentati direct de usoara scadere a comenzilor, inregistrata pe piata tamplariei termoizolante din Romania. Pentru firma noastra, obiectivul de crestere a livrarilor a fost sustinut de seriozitatea pe care am demonstrat-o fata de clienti. Deoarece avem mai multi parteneri importanti ce deruleaza lucrari de amploare, contractele au fost definitivate astfel incat situatia financiara sa fie stabila. Desigur, consolidarea relatiilor de afaceri a constituit un obiectiv primordial, bazat si pe faptul ca, de-a lungul timpului, colaborarea cu antreprenorii s-a desfasurat in conditii foarte bune. Totodata, ne-am creat o baza de date cu beneficiari din categoria persoanelor fizice, pe care am dezvoltat-o in cei 10 ani de activitate. Astfel, putem afirma ca, datorita acestor atuuri, cota de piata a firmei noastre se afla pe un trend ascendent, iar vanzarile se vor majora si in etapa urmatoare. Totusi, piata producatorilor de ferestre din Covasna se caracterizeaza printr-un nivel mai mare de fragmentare in comparatie cu cele din alte regiuni ale tarii. Consider ca situatia se datoreaza, in parte, apropierii geografice de judetul Brasov, zona foarte dezvoltata, in cadrul careia activeaza numerosi fabricanti de tamplarie ce efectueaza livrari si in regiunile adiacente. Nu ne confruntam cu o concurenta acerba, deoarece am stabilit parteneriate durabile si am implementat o strategie focalizata pe calitate, seriozitate si mentinerea unor preturi competitive.
- Care sunt dificultatile specifice bransei?
- Desi cei mai multi specialisti din bransa sustineau ca, odata cu trecerea timpului si aparitia de noi reglementari in domeniu, piata de ferestre se va maturiza, se pare ca, in prezent, gradul de fragmentare este mult mai mare decat cel initial. Dupa integrare, numeroase firme din alte tari ale UE au fost atrase de oportunitatile din Romania, insa de aceasta ocazie au profitat anumite companii care, in statul de origine, aveau un nivel scazut al livrarilor, din cauza promovarii produselor de slaba calitate. Multe dintre acestea continua sa aplice aceeasi strategie si in tara noastra, dorind sa obtina un profit imediat, fara sa implementeze politici de dezvoltare sustenabila. In ceea ce priveste compania noastra, avem o cota de piata de 20% in judetul Covasna si putem executa lucrari de amploare in orice regiune a tarii. Practic, nu suntem influentati de aspectele negative mentionate anterior, iar principala problema cu care ne confruntam este legata doar de achitarea cu intarziere a creantelor. Din acest motiv, preferam sa colaboram numai cu beneficiari care dispun de resurse financiare si sunt seriosi.
- Prezentati strategia de investitii, planificata pentru etapa urmatoare.
- Planul de investitii stabilit pentru intervalul urmator se axeaza pe mentinerea si chiar sporirea calitatii produselor, concomitent cu parcurgerea tuturor etapelor specifice atestarii conformitatii. In acest sens, Aluco a initiat deja colaborarea cu specialistii IFT Rosenheim (Germania), de la care urmeaza sa primim planurile de audit. In 2009, dorim sa achizitionam un centru de prelucrare CNC, precum si alte echipamente, iar in acest sens studiem ofertele a doi furnizori de prestigiu: Alukonigstahl si Elumatec.
- Care sunt rezultatele financiare ale companiei Aluco?
- In 2007, cifra de afaceri a firmei a totalizat doua milioane de euro, iar pentru 2008 preconizam ca vanzarile se vor situa la 2,2 milioane de euro. La nivelul lui 2009, dupa achizitia si punerea in functiune a noilor utilaje, estimam venituri totale de minimum 2,8 milioane de euro. Analizand structura livrarilor de ferestre din PVC (cu sisteme Deceuninck, respectiv feronerie Roto) si aluminiu (cu serii Schüco sau Profilco), rezulta faptul ca, in prezent, ponderea este detinuta de ansamblurile din aluminiu (65% din total). De asemenea, cota specifica usilor speciale si industriale este de 10% din vanzari, diferenta fiind constituita de comercializarea tamplariei din PVC. Capacitatea actuala de productie se situeaza la 1.500 mp/luna, din care, in 2007, livrarile efective au fost de 15.000 mp, iar 70% a reprezentat nivelul vanzarilor de tamplarie din aluminiu. De asemenea, importam sisteme automate de actionare Record (Elvetia), aceste produse remarcandu-se prin calitate si fiabilitate.