RO EN
Coșul este gol

Smartree: Cel mai mare risc de burnout il prezinta angajatii cei mai performanti

Intre Brasov si Curtici se va putea circula mai rapid cu trenul, cu 160 kilometri/ora, din 2025, a declarat luni, la Brasov, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea.
Reprezentantul CFR SA a participat la evenimentul de prezentare a solutiei tehnologice care va fi folosita pentru implementarea contractului ''Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea: 2. Apata - Cata", organizat de asocierea de firme care si-a adjudecat aceasta lucrare, Asocierea Railworks, impreuna cu producatorul masinilor de forat, respectiv compania germana Herrenknecht.
"Este cel mai mare proiect de infrastructura de transport pe cale ferata care se desfasoara in prezent, in Romania. Este un proiect extrem de complex. Aproximativ 80% din lucrari se desfasoara pe un nou amplasament, sunt lucrari de mare anvergura, sunt tuneluri care insumeaza in total 24 de km de linie desfasurati, precum si lucrari de arta insemnate - poduri, viaducte, pasaje superioare. Complexitatea proiectului deriva din insusi faptul ca sunt elemente constructive noi si ca se desfasoara pe un traseu accidentat, pe actualul traseu nefiind posibile viteze de 160 km/ora", a precizat Pintea.
Potrivit acestuia, pe intregul culoar de cale ferata Constanta-Curtici au fost efectuate sau sunt in desfasurare ori in proiect lucrari. Este si cazul tronsonului Predeal-Brasov, care este in faza de elaborare a studiului de fezabilitate.
"In zona Brasovului, urmatorul proiect (al CFR - n.r.) va fi Brasov-Predeal, un proiect foarte scump, pentru ca este vorba de zona montana si pentru ca linia va trebui proiectata pe un alt amplasament", a mentionat Pintea.
Conform reprezentantului constructorului, lucrarile la tronsonul Apata-Cata au inceput in luna februarie, inclusiv la poduri, insa deocamdata nu si la cele doua tuneluri Ormenis si Homorod, care vor fi realizate prin tehnologia TBM (Masina pentru forat tuneluri).
Termenul contractual de realizare a acestora este de 48 de luni. Valoarea estimata a proiectului, anuntata in 2017, la publicarea anuntului de licitatie pentru desemnarea constructorului, este de 2,8 miliarde de lei, fonduri europene.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter