SAP a organizat conferinta Human Experience Live, cel mai important eveniment virtual de HR din Europa de Est, oferindu-le participantilor o experienta interactiva, cu prezentari sustinute de experti independenti si specialisti si clienti SAP. Printre cele mai importante subiecte abordate in cadrul evenimentului s-a aflat experienta angajatilor - cum reusesc companiile sa depaseasca provocarile cauzate de pandemia COVID-19 si sa prioritizeze experienta propriilor angajati.
Modernizarea Resurselor Umane necesita eficientizarea proceselor companiei si unificarea datelor din mai multe sisteme pentru a oferi experiente mai intuitive si captivante, care sporesc productivitatea si sustin dezvoltarea angajatilor. Toate acestea se intampla sub semnul schimbarii paradigmei de la Resursele Umane clasice la Experienta Angajatilor - un proces in care SAP este pionier.
Astfel, HXM - Human Experience Management nu se refera la imbunatatiri suplimentare, ci este vorba despre redefinirea tehnologiei HR asa cum o cunoastem si de a depasi limitele platformelor de Management al Capitalului Uman (HCM) traditionale.
„Diferenta dintre abordarile de Managementul Capitalului Uman si Managementul eXperientei Umane este ca, in timp ce primul analizeaza obiectivele companiei si apoi incearca sa motiveze angajatii sa contribuie la implementarea lor, HXM vede nevoile si implicarea angajatilor drept catalizator pentru atingerea obiectivelor companiei. Nu este vorba despre a fi amabili cu angajatii, ci despre imbunatatirea experientei fiecarui angajat in parte, ceea ce se traduce direct si masurabil in rezultate sporite de business. In aparenta doar o nuanta, dar care are un impact pozitiv major asupra organizatiilor si asupra proiectarii proceselor de personal”, a declarat Jakob Kiblboeck, Head of SAP SuccessFactors CEE in cadrul evenimentului.
Localizata in 99 de tari, suita SAP SuccessFactors HXM este utilizata de peste 7.000 de companii la nivel global, oferind solutii flexibile, scalabile si sprijinind in acelasi timp angajatii de-a lungul carierei.
Rezultate mai bune de business printr-o cultura activa de feedback
“La SAP, suntem de parere ca oamenii sunt cheia succesului, iar angajatul este un client important. La fel cum companiile sunt preocupate de a mentine si imbunatati experienta consumatorului prin procese de cercetare si dezvoltare continue, la fel trebuie tratata si experienta angajatului. Nu este doar un semn de apreciere, ci un pas esential in satisfacerea clientilor” - a mentionat Josephin Galla, Managing Director SAP CEE Eastern.
In prezent, companiile care se concentreaza pe experienta angajatilor reusesc sa atraga cele mai bune talente, au o rata mica de rotire a personalului si productivitate sporita.
„Am reproiectat experientele din cadrul SAP cu focus pe utilizatorul final de-a lungul intregului ecosistem de HR, ceea ce inseamna experiente ce permit candidatilor, noilor angajati, recruterilor, managerilor si liderilor de HR sa indeplineasca mai repede sarcinile pentru a fi mai productivi - in toate procesele de HR, incepand cu recrutarea, continuand cu dezvoltarea si terminand cu pensionarea”, a explicat Sabrina Dick, HR Director SAP CEE.
Concret, angajatii SAP utilizeaza chatboti cu Inteligenta Artificiala si primesc recomandari bazate pe algoritmi de machine learning ce includ sugestii, informatii relevante si sfaturi pentru a lua cele mai bune decizii si asigura experiente personalizate. Aceste unelte ajuta compania sa monitorizeze permanent nevoile angajatilor pentru a imbunatati experientele individuale si ale echipelor.
Viitorul muncii este hibrid
“Modelele de lucru de la distanta pe care le vedem in prezent pe fondul pandemiei COVID-19 nu vor continua pentru totdeauna, dar le vom regasi si in 2021. Astfel de modele vor fi mult mai comune de acum inainte, pe masura ce oamenii vor realiza ca nu trebuie sa se deplaseze zilnic la birou pentru a lucra eficient impreuna. Acest lucru inseamna ca organizatiile trebuie sa acorde un sprijin sporit angajatilor care lucreaza de la distanta. Sunt doua lucruri pe care managerii le pot face pentru a imbunatati experienta acestora: intalniri regulate pentru a discuta obiectivele profesionale si asteptarile, si sprijinirea angajatilor in fata provocarilor cu care acestia se confrunta in gasirea echilibrului dintre responsabilitatile profesionale si cele personale”, a explicat Dr. Steven Hunt, Chief Expert of Technology & Work, SAP North American Innovation Office.
In cadrul conferintei Human Eperience Live 2020, liderii SAP au prezentat cele mai noi inovatii ale suitei de solutii SAP SuccessFactors care stau la baza viziunii indraznetete centrate pe HXM. Partenerii si clientii SAP SuccessFactors din intreaga regiune, printre care EY, LinkedIn, tts Romania, Videnov Group Bulgaria sau UNIQA Insurance Ungaria, au impartasit, de asemenea, povesti de succes despre agilitate, adaptare si plasarea oamenilor in centrul preocuparilor de business.
Invitata Dr. Amy Bradley, cercetator si autor in domeniul managementului, a vorbit despre motivul pentru care organizatiile trebuie sa gaseasca modalitati de a deveni mai umane si sa dea dovada de compasiune, in timp ce Elena Bondar, cofondator si CEO al Wellbeing Company, a discutat despre reintroducerea conceptului de wellbeing in cadrul companiilor in noul context pandemic.