Cu o piata a muncii aflata intr-o continua schimbare in materie de oportunitati, dar mai ales in materie de modalitati de recrutare, angajatii isi dezvolta noi tendinte de mobilitate. Astfel, un studiu realizat de catre Reveal Marketing Research si Kubis la solicitarea Undelucram.ro, privind comportamentul angajatilor si digitalizarea procesului de cautare a unui loc de munca, arata ca peste jumatate dintre romani (52%) si-au cautat un loc de munca in ultimul an.
45% dintre angajatii din Romania vor job-uri mai flexibile.
Asadar, la aproape un an si jumatate de la debutul pandemiei, candidatii incep sa puna accent pe satisfactii non-materiale, respectiv flexibilitate, aceasta caracteristica fiind mentionata de 45% dintre respondentii acestui studiu.
Frecventarea platformelor de recrutare incepe sa devina o normalitate
Jumatate dintre respndentii acestui studiu au declarat ca au intentionat sa-si schimbe jobul si 30% declara ca inca frecventeaza platformele de recrutare de cateva ori pe saptamana. In ceea ce priveste platformele de recrutare, una din masurile observate de aplicanti este ca acestea s-au adaptat curentului actual de munca in sistem hibrid si au creat filtre de cautare in acest sens (33%).
De asemenea, platformele s-au imbunatatit si pe partea de continut si ofera informatii mai detaliate cu privire la un anumit post deschis (25%) si sunt mai user friendly (10%).
Romania digitala. Ce device-uri folosesc romanii pentru a accesa platformele de recrutare?
In ceea ce priveste device-urile pe care romanii le folosesc pentru a accesa platformele de recrutare, conform studiului, smartphone-ul este primul in topul device-urilor pe care romanii le folosesc atunci cand acceseaza platformele de recrutare (46%), urmat de laptop / PC (54%).