Cat de cunoscute sunt campaniile de rezolvare a problemelor sociale in randul persoanelor active / inactive pe piata muncii? Pretuiesc acestia mai mult companiile social responsabile sau nu tin cont de acest aspect atunci cand opteaza pentru un anumit loc de munca? Noul studiu realizat de Reveal Marketing Research si-a propus sa descopere cat de important este pentru candidatul roman ca angajatorul sa intreprinda activitati de responsabilitate sociala.
Studiul ofera informatii relevante despre modul in care sunt perceputi angajatorii care se implica in rezolvarea problemelor sociale, cat de cunoscute sunt astfel de activitati in randul lor si cum pot influenta acestea decizia de a adera la un anumit angajator.
„‹‹Responsabilitatea corporativa›› este un termen cu care angajtorii opereaza tot mai frecvent in comunicarea cu angajatii dar si cu potentialii angajati. In lumina acestor lucruri, candidatii spun adesea ca sunt mai dispusi sa se angajeze in cadrul unei companii care ‹‹face bine››.
De aceea am incercat sa identificam prin acest studiu care este perceptia romanilor, fie ei activi sau inactivi pe piata muncii, despre implicarea angajatorilor in proiecte sociale, dar si cum raspund ei avand cunostinte despre astfel de actiuni.", declara Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Vizibilitatea campaniilor de CSR in randul angajatilor
57% dintre persoanele active pe piata muncii au auzit de cel putin un proiect social in care compania la care lucreaza in prezent se implica in mod activ, iar 43% declara ca nu au auzit despre astfel de actiuni ale companiei - intr-o masura semnificativ mai mare tinerii cu din segmentul de varsta 18 - 30 de ani (70%), si mai putin persoanele casatorite, apartinand segmentului de varsta 30 - 54 de ani (53%).
Se implica angajatii in campaniile sociale organizate de angajator?
Sapte din zece romani activi pe piata muncii declara ca au participat la campanii sociale organizate de angajatori, intr-o masura mai mare familii cu copii (82%) - segmentul de varsta 25 - 55 de ani, cu studii superioare - si intr-o masura mai mica tineri cu educatie superioara si venituri mai mari (65%).
In ce fel de campanii sociale in care companiile se implica
Participantii la studiu au indicat urmatoarele cauze sociale pentru care ati auzit ca se implica compania in care lucreaza: campanii pentru mediu, reciclare, ecologie (40%), actiuni caritabile in general (proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc.) - 38%, proiecte si campanii pentru copii / investitii impotriva saraciei, ajutoare pentru familiile sarace, cauze sociale - 37%, campanii pentru sport si viata sanatoasa (24%) dar si construire / donatii pentru spitale (22%) si proiecte pentru prevenirea cancerului (14%).
Perceptii despre campanii de CSR ale persoanelor inactive pe piata muncii
Respondentii care nu sunt angajati declara in proportie de 49% ca ar fi influentati in alegerea unui job de nivelul de implicare al respectivei companii in rezolvarea problemelor sociale, in masura semnificativ mai mare segmentul de varsta 18 - 30 de ani (57%) si familii cu copii (66%). Cele mai importante cauze pentru ei sunt campaniile pentru mediu (51%), investitii impotriva saraciei (47%) si campaniile de sustinere a accesului la educatie (46%).