Principalele bariere cu care se confrunta tinerii ce vor sa porneasca o afacere sunt reprezentate de: lipsa resurselor financiare (78%), lipsa cunostintelor concrete in gestionarea unei afaceri (66%) si lipsa mentoratului (64%). Mai mult de doua treimi din respondetii studiului sustin ca au nevoie de ajutor pentru a putea incepe un business. In acest context, Romanian Business Leaders propune o solutie care vine in ajutorul Generatiei Z prin dezvoltarea comunitatii “Tinerii in Arena”.
Conform aceluiasi studiu Insights PulseZ, jumatate din respondenti sunt optimisti, simtindu-se motivati si nerabdatori sa inceapa o afacere. 55% dintre tineri isi doresc sa se inconjoare de alti antreprenori pentru a fi motivati sa isi inceapa business-ul.
“Suntem fericiti sa sustinem viitorii antreprenori ce intra in programul Tinerii in Arena si sa ii pregatim pentru adevaratele provocari ale antreprenoriatului. Dorinta noastra este sa le oferim tinerilor cu varste intre 16 si 24 de ani accesul la informatii despre antreprenoriat si sa ii ghidam catre actiunile reale pe care le pot face pentru a aduce ideile lor la realitate. Visele Generatiei Z trebuie sa fie sustinute prin informatii, mentorat si oportunitati tangibile si actionabile. Astfel, oferim participantilor beneficii prin care sa isi poata crea si pune in practica planurile de business, perspectivele si asteptarile. Programul prevede sesiuni de networking si de mentorat pentru tineri, unde acestia pot interactiona cu antreprenori de succes si pot discuta despre ideile de business, nevoile si dorintele lor. Tinerii in Arena reprezinta un hub de dezvoltare a noii generatii”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights si Vreau sa fiu Antreprenor.
Nevoia de mentorat este foarte importanta pentru tineri. Programul Tinerii in Arena, aflat la a 4-a editie, poate fi raspunsul.
Programul Tinerii in Arena incerca sa elimine barierele cu care se confrunta noii antreprenori si ofera un program de mentorat in care sunt implicati antreprenori de succes, din diverse domenii, care investesc resurse in dezvoltarea si sustinerea tinerilor. Procesul de aplicare prevede completarea unui formular pe platforma de inscriere Vreau sa fiu Antreprenor (https://vsfa.ro/arena) ce cuprinde o prezentare grafica a ideii de afacere si un videoclip de prezentare de maxim 90 de secunde. Inscrierile in program sunt acceptate pana in 9 octombrie.
Tinerii care au participat la editiile precedente se bucura de succes datorita eforturilor proprii si implicarii atente si focusate ale organizatorilor Vreau sa fiu Antreprenor, cat si ale antreprenorilor parteneri in program. Un astfel de start-up care ajunge sa se extinda la nivel national este CityPack - o aplicatie lansata anul precedent de cofondatorii start-up-ului, Andrei Cruceru si Eduard Diaconu. Platforma se bucura in acest moment de un succes la nivel national, initial fiind lansata la Ramnicu Valcea, fiind implementata si in Bucuresti si clasandu-se recent pe locul 7 in topul celor mai descarcate aplicatii din Romania. Asemenea echipei CityPack sunt si alti antreprenori tineri care au pornit dupa Tinerii in Arena si au reusit sa vanda produsele si serviciile lor la nivel national si international.
Tinerii in Arena este un concept marca Vreau sa fiu Antreprenor si Insights, un proiect Romanian Business Leaders. Studiul Insights PulseZ este un studiu realizat anual de catre Vreau sa fiu Antreprenor & Insights cu scopul de a afla ce vor, ce fac si cum gandesc reprezentantii generatiei Z.
Parteneri media: HotNews, AGERPRES, Curs de Guvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, Jurnalul de Afaceri, New Money, Economistul, Romania Durabila, Club Economic. Partener pe partea de comunicare este First PR Agency, iar pentru monitorizarea presei: Klarmedia.
„Vreau sa fiu Antreprenor” (VSFA) este un program national, lansat in 2013, parte a organizatiei Romanian Business Leaders (RBL), care promoveaza gandirea si actiunea antreprenoriala in randul tinerilor din Romania.