In cadrul evenimentului PR & Communication Summit 2023, agentia de cercetare de piata, iSense Solutions a lansat CEOs Power Report, un material complet care analizeaza perceptia romanilor din mediul urban fata de felul in care liderii companiilor comunica in mediul online si care este imaginea acestora.
Cercetarea s-a axat pe analiza calitativa si cantitativa a modului in care liderii comunica, care sunt cele mai eficiente si potrivite canale de comunicare pentru mesajele transmise si, totodata, ce tipuri de mesaje asteapta romanii din mediul urban din partea CEOs. Cercetarea arata ca 5 din 10 romani din mediul urban au urmarit in ultimele 12 luni informatii despre CEOs, iar 69% au auzit sau au vazut informatii despre companii.
Cand vorbim despre canalele de comunicare unde romanii declara ca i-au vazut/auzit pe CEOs, pe primul loc se situeaza internetul (92%), pe locul doi TV-ul (77%), iar pe locul al treilea declara ca au auzit de la prieteni sau cunostinte (61%).
Dintre cei care urmaresc CEOs online, 83% declara ca au vazut articole online despre liderii companiilor, 77% au gasit informatii pe website-urile companiilor si 76% s-au informat despre ei de pe site-urile de stiri.
In ceea ce priveste continutul comunicat de CEOs, 86% dintre romani au vazut/auzit opinii ale liderilor despre industrie, in timp ce 87% se asteptau ca acestia sa comunice astfel de continut, 84% au vazut/auzit informatii despre companie vs. 90% se asteptau sa vada acest tip de continut din partea liderilor, 79% au vazut/auzit opiniile CEOs despre evenimentele actuale si impactul acestora in industrie vs. 72% care asteptau ca liderii sa publice astfel de opinii.
Diferente notabile intre ce au comunicat CEOs si ce se asteapta ca ei sa comunice mai mult sunt pe: continutul despre dezvoltarea personala si profesionala, 75% au vazut aceste informatii, in timp ce 88% se asteapta ca liderii sa posteze materiale pe acest topic. Totodata, sfaturile despre cariera pentru generatiile tinere sunt apreciate, 74% au vazut/auzit aceste informatii, in timp ce 88% se asteapta la sfaturi din partea CEOs. De asemenea temele motivationale sunt relevante pentru audienta, 71% dintre romani au vazut/auzit aceste informatii iar 88% se asteapta sa gaseasca continut motivational pe canalele de comunicare ale CEOs.
Cele mai populare canale online in randul romanilor care urmaresc liderii din diferite industrii sunt: Facebook (80%), Youtube (67%), forumurile online (56%), Instagram (48%), Linkedin (45%) si Tik Tok (34%).
In ce priveste asteptarile pe care le au romanii din mediul urban despre tipurile de informatii potrivite pentru canalele de comunicare, acestia considera ca pe Facebook pot afla informatii despre viata personala sau perspectiva CEO despre un anumit subiect, pe Youtube continut de promovare atat despre companii cat si despre liderii acestora, pe Instagram continut inspirational, iar Linkedin-ul ramane canalul preferat pentru informatii de business, leadership si HR.
Romanii sunt curiosi, asteapta anumite comunicari si informari, atat din partea CEOs, cat si a companiilor. Tocmai de aceea departamentele de comunicare din cadrul companiilor ar trebui sa aiba o strategie bine conturata pe acest segment, sa fie la curent cu asteptarile urmaritorilor si sa le furnizeze continut valoros pentru o imagine favorabila si sustinere din partea urmaritorilor.
Datele prezentate fac parte din studiul CEOs Report lansat in cadrul evenimentului PR & Communication Summit. Cercetarea cantitativa este reprezentativa pentru populatia utilizatoare de Internet din mediul urban, datele au fost culese in luna martie 2023 pe un esantion de 1003 de respondenti, marja maxima de eroare +/- 3.09%, la un nivel de incredere de 95%. Cercetarea calitativa a fost realizata in cadrul unor focus grupuri si interviuri in profunzime in perioada februarie-martie 2023.