91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs Romania au declarat ca au in plan sa faca angajari pana la finalul anului. 5,4% spun ca au blocat toate angajarile, in timp ce 3,4% nu stiu exact care va fi cursul evenimentelor pana la final de an. Dintre cei care au in continuare pozitii deschise, 44,4% estimeaza ca numarul de colegi noi pe care ii vor adauga in echipe in urmatoarele 3 luni nu va fi mai mare de 5. 20,4% au un plan de 6-10 angajari noi, 18,5% estimeaza ca numarul de recrutari va fi cuprins intre 11 si 50. 7,3% dintre angajatori au deschise intre 51 si 100 de pozitii, 5,4% intre 101 si 250 si 1,3% intre 251 - 500. 2,6% spun ca se afla in plina campanie de recrutari masive si vor sa angajeze peste 500 de oameni pana la final de an.
Intrebati care sunt atuu-rile pe care cred ca le au si care ii pot ajuta in atragerea candidatilor, 50,3% au pus pe primul lor salariile si bonusurile oferite. 40,1% mentioneaza si comunicarea constanta si transparenta, 37,2% au inclus si flexibilitatea programului si a managerilor intr-un top al primilor 3 diferentiatori cheie pe care ii au fata de concurenta. Alte aspecte punctate au mai fost beneficiile extrasalariale, echipa si mediul de lucru, posibilitatea de a creste in cariera, munca remote sau echilibrul intre viata personala si cea profesionala.
„Angajatorii sunt constienti de faptul ca un salariu bun poate sa-i ajute mult sa gaseasca mai repede oamenii potriviti pentru joburile pe care le au deschise. Stiu insa, la fel de bine, ca incep sa mai conteze si alte lucruri pentru ca tot mai multi candidati cauta „pachetul complet” atunci cand vor sa-si schimbe jobul. Tocmai de aceea, sunt deja cativa ani de cand companiile investesc sume considerabile in brandul de angajator si in imaginea pe care si-o construiesc in relatia cu candidatii si cu angajatii”, sustine Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platforma de recrutare online din Romania.
Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenti considera ca se afla intr-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% inca lucreaza in acest sens si sunt la inceput cu actiunile de employer branding, iar 19,3% declara ca nu au un brand de angajator. „Desi 6 din 10 angajatori spun ca lipsa unui brand de angajator solid devine un impediment in procesul de recrutare, o treime dintre respondenti cred ca acest lucru poate fi evitat daca lipsa unui brand de angajator este compensata prin salarii si beneficii, in timp ce 13,6% spun ca procesele de recrutare nu le-au fost influentate pana acum de faptul ca nu au un brand de angajator de sine statator”, explica Bogdan Badea.
In acest sens, 48,8% dintre companiile participante la sondaj au declarat ca, pentru anul acesta, bugetul de employer branding a reprezentat 1% din cifra de afaceri. 20,2% investesc in acest scop intre 1% si 2%, 16,7% intre 2% si 5%, 10,5% intre 5% si 10% si 3,9% aloca mai mult de 10% din cifra de afaceri bugetului de employer branding. „Desi pare putin, in cifre absolute vorbim de sume care pot depasi chiar 1 milion de euro pe an, in cazul companiilor foarte mari, care angajeaza masiv in fiecare an si in special care activeaza in industrii care se confrunta cu un nivel ridicat al fluctuatiei de personal. Cu toate acestea, trebuie mentionat si faptul ca 28% dintre respondenti au mentionat ca, in 2023, au renuntat complet la bugetul de employer branding”, subliniaza Bogdan Badea.
Sondajul a fost realizat in luna septembrie a acestui an, pe un esantion de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialisti in HR, manageri de echipe, CEO si antreprenori.