Lider mondial in sectorul de hidroizolatii, holdingul francez Soprema, a anuntat ca, in urma consolidarii cifrei de afaceri din 2014 si-a consolidat pozitia de prim exportator de asemenea solutii din tara sa de origine, ocupand pozitia a treia pe plan global, in urma unor demersuri strategice si avand 5.625 de angajati in intreaga lume (fata de 5.200 de specialisti cu un an in urma). „In pofida efectelor induse de recesiune, ce persista pe multe piete din intreaga lume, solutiile avansate de hidroizolare, serviciile prestate clientilor si, nu in ultimul rand, activitatea derulata in cele sapte centre de cercetare, focalizate pe dezvoltarea sustenabila au dus la sporirea continua a vanzarilor in perioada crizei economice. Astfel, de la incasari de 1,04 miliarde euro in 2008, la nivelul exercitiului financiar trecut a fost consemnata o cifra de afaceri consolidata de 1,9 miliarde euro, din care 51% in Franta, 32% in America de Nord, 12% in restul Europei si 5% in alte tari (inclusiv Elvetia). Actualmente, grupul coordoneaza, pe segmentul fabricatiei sistemelor specifice, 40 de unitati industriale (17 fabrici de materiale hidroizolatoare, una de geotextile, 10 pentru alte sisteme de izolare, cinci de prelucrare a ramelor/ structurilor din otel etc.). Cele 60 de subsidiare operationale in 90 de tari au incheiat contracte de distributie si in statele in care Soprema nu este reprezentata in mod direct, cu mai mult de 4.000 de comercianti specializati. In ceea ce priveste montajul, expertii grupului activeaza in 46 de amplasamente specifice, avand suportul a 31 de birouri de instalare si a 15 filiale. In plus, beneficiile asigurate partenerilor institutionali presupun inclusiv acordarea de consultanta, prin intermediul celor 19 centre de instruire active in cinci state distincte”, se arata intr-un comunicat al holdingului. In consecinta, pentru 2015, managerii grupului preconizeaza depasirea pragului psihologic de doua miliarde euro, in ceea ce priveste rulajul.
***
Sistemele de etanseizare Soprema sunt binecunoscute si pe piata din Romania, fiind utilizate in cadrul unor proiecte reprezentative, cum ar fi hypermarket-ul Carrefour – Brasov, centrul Bricostore si castelul de apa din complexul Orhideea – Bucuresti, podul de la Cernavoda – Constanta, centru comercial Plaza Romania – Bucuresti etc. Filiala autohtona – Hidroizolatii Soprema, din Capitala –, a fost infiintata in anul 2007 tocmai pentru a asigura o prezenta directa, marcand astfel o dezvoltare pe baze sustenabile si garantand clientilor calitatea serviciilor prestate. Conform datelor oficiale, in 2013 cifra de afaceri neta a Soprema Hidroizolatii a depasit 5,5 milioane de lei, in timp ce in exercitiul financiar precedent acest indicator a fost de 2,7 milioane de lei, iar pentru 2014 societatea – cu trei angajati – a raportat un rulaj de 4,86 milioane de lei, in scadere cu -11,64%, dar in conditii de profitabilitate. Informatii suplimentare, la www.soprema.com