Ocupand pozitia a treia pe plan mondial in sectorul de hidroizolatii, holdingul francez Soprema, a anuntat ca, in urma consolidarii cifrei de afaceri din 2016, a ramas principalul exportator de asemenea solutii din tara sa de origine, avand 6.892 de angajati in intreaga lume. „In pofida unor incertitudini social-politice, cu implicatii la nivelul economiei, ce persista pe multe piete din intreaga lume, solutiile avansate de hidroizolare, serviciile prestate clientilor si, nu in ultimul rand, activitatea derulata in cele opt centre de cercetare, focalizate pe dezvoltarea sustenabila au dus la sporirea continua a vanzarilor in ultimii ani, inclusiv in perioada crizei economice. Astfel, de la incasari de 1,04 miliarde euro in 2008, la nivelul exercitiului financiar trecut a fost consemnata o cifra de afaceri consolidata de 2,32 miliarde euro. Actualmente, grupul coordoneaza, pe segmentul fabricatiei sistemelor specifice, 51 de unitati industriale (19 fabrici de materiale hidroizolatoare, una de geotextile, 15 pentru alte sisteme de izolare, sase ateliere de prelucrare a ramelor/ structurilor din otel, noua unitati de extractie a fumului, o fabrica de mastic si adezivi etc.). Cele 60 de subsidiare operationale in 90 de tari au incheiat contracte de distributie si in statele in care Soprema nu este reprezentata in mod direct, cu mai mult de 4.000 de comercianti specializati. In plus, beneficiile asigurate partenerilor institutionali presupun inclusiv acordarea de consultanta, prin intermediul celor 19 centre de instruire active in cinci state distincte”, se arata intr-un comunicat al holdingului. In consecinta, pentru 2017, managerii grupului preconizeaza depasirea pragului psihologic de 2,5 miliarde euro, in ceea ce priveste rulajul, iar din punct de vedere cantitativ se realizeaza, de obicei, mai mult de 120 milioane mp de membrane hidroizolatoare pe an.
***
Sistemele de etanseizare Soprema, ce beneficiaza de experienta de peste un secol a grupului, sunt binecunoscute si pe piata din Romania, fiind utilizate in cadrul unor proiecte reprezentative, cum ar fi hypermarket-ul Carrefour - Brasov, centrul Bricostore si castelul de apa din complexul Orhideea - Bucuresti, podul de la Cernavoda - Constanta, centru comercial Plaza Romania - Bucuresti etc. Filiala autohtona - Hidroizolatii Soprema, din Capitala -, a fost infiintata in anul 2007 tocmai pentru a asigura o prezenta directa, marcand astfel o dezvoltare pe baze sustenabile si garantand clientilor calitatea serviciilor prestate. Conform datelor oficiale, in 2015 cifra de afaceri neta a Hidroizolatii Soprema a depasit 7,4 milioane de lei, in timp ce in exercitiul financiar precedent acest indicator a fost de 4,8 milioane de lei, iar pentru 2016 societatea - cu sase angajati - a raportat un rulaj de 9,87 milioane de lei, in crestere cu +33,38% si in conditii de profitabilitate. Informatii suplimentare, la www.soprema.com