Producatorul autohton de placi ceramice si obiecte sanitare Cersanit Romania SA vizeaza lansarea a 18 produse noi in 2010, un obiectiv al societatii fiind si alocarea unor fonduri importante pentru extinderea capacitatilor de fabricatie a obiectelor termice din teracota si diversificarea gamei de elemente decorative a modelelor existente. Societatea a livrat, anul trecut, 582.892 piese de obiecte sanitare si 5,13 milioane de bucati de cahle de teracota si caramizi din samota, din care peste 95% s-au comercializat pe piata interna. Conform datelor incluse in cel mai recent raport financiar al companiei, la sfarsitul lui 2009 in depozitele firmei existau stocuri in valoare totala de aproximativ 22 milioane de lei, din care 14,7 milioane de lei reprezinta cuantumul aferent produselor finite si al marfurilor pregatite pentru comercializare. "Cele mai importante obiective pentru 2010 sunt constituite de majorarea vanzarilor si mentinerea pozitiei de lider al pietei. Cu toate ca nivelul sectorului din 2009 a fost sub asteptari si previziunile pentru anul in curs anunta noi scaderi pe piata constructiilor, ne mentinem estimarile de sporire a cantitatilor livrate. Foarte importanta in 2010 poate fi decizia oficiala de a construi o noua fabrica pentru placi ceramice in Romania, avand in vedere oportunitatile de a castiga noi cote de piata", se arata in documentul citat.
In 2009 afacerile din tara noastra ale Cersanit au sporit cu 121%, ajungand la 70,7 milioane de lei. O mare parte a produselor companiei sunt comercializate prin intermediul magazinelor de bricolaj, cei mai importanti colaboratori din 2009 fiind Praktiker, Dedeman, Ambient si Hornbach, in acest an urmand a se alatura si Baumax. "Pentru aceste retele produsele noastre reprezinta circa 30% din vanzari. In contextul unei recesiuni care a generat o contractie de 15% a pietei constructiilor, am reusit sa crestem pretul mediu pentru obiectele sanitare de la 61 de lei in 2008, la 65,25 lei in 2009. Vanzarile totale au inregistrat, astfel, o scadere valorica de numai 1,2%, la 37,84 milioane de lei, din punct de vedere cantitativ reducerea fiind mai mare", se precizeaza in raport.
Grupul polonez Cersanit SA a intrat pe piata romaneasca in 2008, in urma achizitiei producatorului autohton Romanceram. Informatii suplimentare, la www.cersanit.ro