RO EN
Coșul este gol

AKZONOBEL: Firma vizeaza consolidarea pozitiei pe piata de vopsele premium

Compania Akzo Nobel Coatings isi centreaza strategia de dezvoltare pentru 2010 pe sectorul de vopsele premium. “Este o nisa care ne defineste foarte bine, avand in vedere tipul si calitatea produselor noastre”, a declarat Marius Pintea, director general al societatii. Aceasta configurare a permis companiei o dezvoltare a afacerilor pe un sector stabil. “Daca aceasta strategie de pozitionare ne-a adus o crestere de 10% a veniturilor in 2009 fata de 2008, in acest an foarte complicat mizam pe o stabilizare a afacerii la nivelul lui 2009 sau pe o crestere de circa 5%. Pe aceasta nisa a produselor premium estimam ca am atins o cota de piata de aproximativ 20%, procentul total al acestor tipuri de produse din totalul pietei de vopsea fiind de 10%-15%”, a adaugat reprezentantul firmei. In 2009, Akzo Nobel a vandut peste un million de litri de vopsele lavabile si lacuri, iar prima parte a acestui an cantitatea livrata a fost de peste 300.000 de litri.
Pe termen lung se are in vedere achizitia unui producator autohton
Pentru intervalul urmator, compania intentioneaza sa achizitioneze un producator local de vopsele, detinut de un fond de investitii. “Dispunem un teren la Codlea- Brasov, pe care planificasem sa construim o fabrica, insa, din cauza crizei economice, acest plan a fost sistat. Pe termen lung, avem in vedere achizitia unei fabrici autohtone. Pe termen mediu ne concentram, insa, pe promovarea produselor aflate in portofoliu”, a specificat Marius Pintea. Cele mai importante marci ale Akzo Nobel in Romania sunt Dulux – vopsele lavabile, Sadolin – lacuri pentru tratarea lemnului si Hammerite – vopsea pentru metal. Ponderea categoriilor de produse se imparte egal, intre vopsele si lacuri. “In prezent, Romania este tara din blocul estic in care se consuma cea mai putina vopsea colorata. Din pacate, obiceiul de consum a ramas la nivelul perioadei de dinainte de 1989, cand albul era predominant in amenajarea locuintelor. Impotriva momentului economic dificil, trendul pietei inclina catre culoare si calitate. Am observat o noua tendinta la companiile de pe acest segment, aceea de a promova produse premium. Acest lucru este foarte important pentru ca oamenii vor incepe sa inteleaga ca folosirea unei vopsele ieftine poate ajunge sa coste in timp mai mult, deoarece dupa cateva luni de la aplicare sunt sanse mari sa se deterioreze”, a concluzionat Marius Pintea. Pentru pastrarea nivelului calitativ toate produsele se importa din Marea Britanie, Polonia si Ungaria. Akzo Nobel Coatings Romania a fost infiintata in anul 2007, avand in prezent peste 40 de angajati la nivel national. Compania comercializeaza vopsele lavabile cu nuante gata preparate (ready mix), produse pentru tratarea lemnului si a metalului. Informatii suplimentare, la www.akzonobel.com
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter