Dupa ce anul trecut a investit 625.000 Euro in acoperirea zonala, parcul auto si alte echipamente la nivel national, anul acesta, Uniprest Instal, distribuitor de sisteme de instalatii de incalzire si HVAC, s-a concentrat pe investitiile la nivelul echipei si pe diminuarea efectelor negative cauzate de lipsa materiilor prime, cresterea preturilor si a termenelor de livrare.
Chiar daca piata de instalatii a crescut si a existat cerere continua, 2021 a fost un an dificil, in care criza sanitara a fost dublata de presiunea mare pe tot ce inseamna preturi la materii prime, costuri de transport si capacitate de productie.
”Si anul acesta ne-am confruntat cu o realitate dura si cu situatii noi. Pe de o parte, am beneficiat de cresterea pietei si ne-am bucurat ca proiectele incepute anul trecut continua sau chiar incep altele noi, dar, pe de cealalta parte, ne-am lovit de o lipsa acuta a produselor, termene de livrare dublate sau chiar triplate si cresteri succesive de preturi. Nu cred sa existe producator sau produs care sa nu fi fost influentat de aceste trenduri”, declara Enikő Peter, Managing Director, Uniprest Instal.
La nivel de investitii, Uniprest Instal a mizat pe imbunatatirea proceselor interne (echipa si client service) ca raspuns la socurile generate de lanturile de aprovizionare. S-a investit in stocuri, managementul acestora si logistica. De asemenea, s-a finalizat procesul de rebranding inceput anul trecut, prin care s-a lansat o noua imagine a companiei cu un nou logo. Toate aceste investitii s-au ridicat la aproximativ 700.000 Euro. Investitiile in procesele interne si acoperirea zonala vor continua si in 2022. ”Suntem proaspeti intrati pe zona Moldova, cu depozitul de la Iasi (o investitie de 350.000 Euro), de aceea vrem sa intram mai adanc pe piata de acolo si sa ajungem la toti profesionistii in instalatii”, Enikő Peter, Managing Director, Uniprest Instal.
In ceea ce priveste vanzarile, in primele 6 luni ale lui 2021, compania a inregistrat o crestere de 27% comparativ cu aceeasi perioada din 2020, iar pentru a doua jumatate a anului se estimeaza o crestere de aprox. 30%.
”Cum piata de instalatii depinde de cea a constructiilor si de investitiile rezidentiale si industriale, faptul ca majoritatea proiectelor si investitiilor au continuat in 2021 si ca se contureaza altele noi, iar apetitul persoanelor fizice pentru renovari/modernizari se mentine, este un avantaj pentru noi si un motor care genereaza vanzari”, declara Enikő Peter.
Privind in perspectiva, reprezentantii Uniprest Instal estimeaza ca problemele privind lipsa de materii prime si cresterea preturilor vor persista si anul viitor. ”Credem ca piata va creste intr-un ritm moderat, din cauza incertitudinilor care persista, ceea ce va afecta planurile investitorilor. Insa lucrarile incepute vor fi finalizate. In continuare, nu putem exclude influenta pandemiei in evolutia economiei in general, chiar daca domeniul instalatiilor a fost un domeniu mai putin afectat pana acum”, declara Enikő Peter.
In ceea ce priveste resursa umana, compania a crescut anul acesta numarul de angajati de la 160 la 200.