Societatea Teraplast SA, furnizor de solutii si sisteme in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania, a realizat in primul semestru al anului 2012 o cifra de afaceri de 98,52 milioane de lei si un profit operational inainte de dobanzi, impozite si amortizari (EBITDA) de 6,99 milioane de lei. Afacerile companiei s-au mentinut, astfel, la un nivel similar celui din intervalul similar al anului trecut (-0,51%), in timp ce cheltuielile cu materiile prime si materialele consumabile, coroborate cu marfurile au scazut cu 3,4% (de la 77 milioane de lei in primele sase luni ale lui 2011, la 74,4 milioane de lei in aceeasi perioada din 2012). Ponderea in cadrul acestor cheltuieli este diferita in acest an fata de 2011, ca urmare a reintegrarii productiei Teraglass in cadrul Teraplast SA. "Cifra de afaceri a fost influentata negativ de conditiile meteorologice extreme din primele doua luni ale anului, care au intarziat lansarea sezonului de constructii, iar ulterior de instabilitatea politica, ce a generat blocarea finantarilor pentru numeorase proiecte publice. In acest context vanzarile de sisteme pentru infrastructura de mediu (care au cea mai importanta pondere in totalul veniturilor) nu s-au realizat conform previziunilor. Scaderea aceasta a fost insa compensata de evolutia peste asteptari a segmentelor de profile din PVC pentru tamplarie, de ferestre si usi (TeraGlass) si de granule PVC", se arata in cel mai recent raport financiar al companiei. Totodata, exporturile au sporit cu 48,25% in intervalul de referinta raportat la aceeasi perioada din 2011, reprezentand, in prezent, 17% din cifra de afaceri (fata de 11% in 2011). "Evolutia companiei in primele sase luni a fost influentata de conditiile extreme ale perioadei de extrasezon, de volatilitatea crescuta a pretului materiilor prime, dar si de instabilitatea politica din tara. Totusi, volumul vanzarilor reflecta reorientarea catre pietele de export, iar profitabilitatea este pe un trend de redresare, care estimam ca se va accentua in urmatoarele luni. Este putin probabil ca in a doua jumatate a anului sa asistam la o deblocare a segmentului de infrastructura, insa vom contracara aceasta situatie prin dezvoltarea segmentelor de afaceri in crestere (profile de tamplarie, ferestre, usi si granule din PVC) si prin extinderea prezentei pe pietele externe, reducand astfel influenta negativa a situatiei de pe piata interna", a declarat Stefan Bucataru, director general al Teraplast. In perioada urmatoare, conducerea companiei vizeaza continuarea procesului de optimizare operationala, precum si investitiile in dezvoltarea liniilor de afaceri de baza. Astfel, se vor aloca fonduri importante pentru convertirea unor sectoare de productie in scadere catre altele, situate pe un trend ascendent. "Programul de investitii va fi sustinut, in primul rand, de lichidizarea activelor (imobiliare) eliberate in urma finalizarii relocarii in Parcul Industrial Teraplast. In ultimele 12 luni am finalizat contracte de transfer de active imobiliare si linii de activitate in valoare totala de peste 2,3 milioane de euro. In urmatoarele luni mizam pe continuarea eforturilor de dezvoltare a prezentei pe pietele externe invecinate", se mai arata in raportul semestrial al Teraplast. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.