RO EN
Coșul este gol

KLUDI ROMANIA: Venituri in crestere cu 13%, estimate pentru 2012

Florin Barabas (43 de ani)
Functia/Firma: director general, Kludi Romania;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul instalatiilor sanitare.
 
Conform estimarilor proprii, compania Kludi Romania (cu sediul central in Bucuresti) - importatorul pe plan local al sistemelor de instalatii sanitare produse de grupul german cu acelasi nume - detine o cota de piata de 2,5% din punct de vedere al volumului si de 12% din perspectiva valorica pe segmentul de baterii sanitare, respectiv de 2,8% (cantitativ) si 14% (valoric) la categoria de dusuri. In ceea ce priveste industria autohtona de instalatii sanitare, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de consultanta BRG Consult (Marea Britanie), piata de baterii sanitare pentru baie si bucatarie a inregistrat in intervalul 2009-2011 un regres de aproximativ 33% in volum  (pana la nivelul de 630.000 de sisteme livrate in 2011), fata de anul 2008 (cand s-au inregistrat cele mai multe vanzari - 936.000 de produse). Estimarile pentru anul in curs sunt similare celor din 2011, in timp ce o usoara majorare a volumului - de circa 5% - este asteptata in 2013.    
 
Cum a evoluat, in 2011, segmentul de piata pe care activati? Datorita reducerii semnificative a numarului de proiecte majore, atat pe segmentul rezidential dar si nerezidential, cat si a reducerii apetitului consumatorilor finali (persoane fizice), piata s-a contractat semnificativ. Scaderea masiva a vanzarilor de baterii destinate cladirilor noi a fost compensata doar in mica masura de cresterea vanzarilor pe segmentul de renovare. Pe gama de baterii de baie si bucatarie, cat si cea de dusuri si sisteme de dus, pe care activeaza Kludi Romania, estimam ca vanzarile totale din 2011 in Romania au fost de aproximativ 16 millioane de euro (baterii) si 3,5 milioane de euro (dusuri), la valoarea de achizitie a consumatorului final.  
 
Cum estimati ca va evolua activitatea companiei in 2012? Cifra de afaceri a Kludi Romania a crescut cu 13% in 2011, comparativ cu anul 2010. Astfel, de la 6,36 milioane de lei realizate in 2010 am ajuns la valoarea de 7,18 milioane de lei anul trecut. Pentru anul 2012, estimam o crestere similara cu cea din 2011 a cifrei de afaceri, cu circa 12%-13%. Anul trecut, compania noastra a dezvoltat semnificativ reteaua de distributie a produselor Kludi, numarul punctelor de vanzare majorandu-se in 2011 cu 54 de unitati fata de anul anterior. In ceea ce priveste categoria „smart luxury”, a continuat sa reprezinte un segment important in totalul activita?ii companiei, ponderea acesteia inregistrand o crestere de la 45%, in 2010, la 47,5%, in 2011 din totalul cifrei de afaceri. Avansul cifrei de afaceri a Kludi in Romania in 2011 a fost posibil ?i datorita dezvoltarii segmentului „do-it-yourself” (DIY) si, implicit, a prezentei produselor Kludi in astfel de magazine.
 
Care este strategia de dezvoltare a companiei Kludi? In perioade inca dificile din punct de vedere economic, precum cea din prezent, importanta este capacitatea companiilor de a fi flexibile, de a percepe orice avantaje pe care le ofera piata si de a actiona in consecinta pentru a beneficia din plin de astfel de oportunitati. Aceasta este strategia Kludi in Romania, ca dovada, majoritatea proiectelor imobiliare noi livrate in 2011 s-a axat pe centre comerciale si cladiri de birouri, iar aceasta tendinta a fost clar vizibila si in cresterea vanzarilor noastre. Tocmai de aceea, strategia Kludi in Romania s-a orientat si mai mult in 2011 catre segmentul “business-to-business”, compania noastra dublandu-si prezenta in proiectele noi nerezidentiale, precum hoteluri, cladiri de birouri, spitale si centre comerciale. Aceasta tendinta va fi vizibila si in acest an.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter