The German group Grohe is one of the most representative suppliers in the sanitary installations field. Reporting a medium turnover of around 1,4 billion euro, Grohe is constantly oriented toward foreign markets, and this is why 85% of the revenues are provided by exports. During 2009 - 2012, at the group level was registered a growth of about 75% in terms of income (including the results of Joyou Chinese division), while the Grohe sub-group announced, for the same period, a profit increase of 62%. These figures are a solid proof of the economic reliability of Grohe, especially given that the market was deeply influenced by the recent financial crisis.
In cei opt ani de activitate pe piata locala a instalatiilor sanitare, Grohe s-a impus ca una dintre marcile cele mai apreciate, gratie strategiei de promovare a unor produse care sa se adapteze cerintelor actuale in ceea ce priveste sustenabilitatea. Chiar si in perioada recesiunii, compania a continuat sa inregistreze progrese in planul vanzarilor, raportand o majorare de peste 43% in intervalul 2009 - 2012.
- Cum ati reusit sa gestionati activitatea societatii intr-un mediu de afaceri nefavorabil, precum cel din domeniul constructiilor in ultimii cinci ani?
- Este de notorietate faptul ca industria de profil a urmat un trend general de scadere, care a fost mai accentuat in 2009 - 2011, chiar daca ulterior situatia generala s-a mai echilibrat, consemnandu-se o usoara revenire a cererii. Plasandu-se oarecum impotriva curentului general, Grohe a continuat implementarea unor politici de investitii, care au vizat atat perfectionarea personalului propriu, cat si "infrastructura" specifica (magazine, materiale publicitare dedicate partenerilor etc.). Aceasta strategie a avut rezultatele scontate si ne-a permis sa raportam cresteri importante intr-o perioada nefavorabila.
- Ce intentii aveti pentru intervalul urmator in ceea ce priveste piata locala?
- Grohe isi mentine planul de dezvoltare ce vizeaza Romania, unul dintre obiectivele majore fiind acela de consolidare continua a cotei de piata. In ceea ce priveste evolutia domeniului local al constructiilor, revitalizarea acestuia va depinde in mod direct de investitiile care vor fi realizate in economie si, implicit, in industria in care activam, concretizate prin consolidarea sectorului de bricolaj, relansarea segmentului imobiliar etc. Evident, ar mai putea fi identificati si factori subiectivi care ar putea exercita o influenta pozitiva, cum ar fi, de exemplu, organizarea unor competitii sportive internationale, care ar putea genera alocarea de fonduri suplimentare pentru mai multe ramuri economice.
- In ce masura succesul pe plan international poate impulsiona activitatea din Romania?
- Recent, principalii actionari ai Grohe (TPG si DLJ Merchant Banking Partners) au transferat un pachet de 87,5% catre grupul nipon Lixil in parteneriat cu Banca pentru Dezvoltare a Japoniei, intr-o tranzactie de aproximativ 4 miliarde USD. Au fost create premisele dominarii nete a pietei sanitare din Europa, cifrele de afaceri cumulate ale celor doua entitati depasind 4 miliarde euro. Cu sprijinul Lixil, Grohe intentioneaza sa continue implementarea planului propriu de dezvoltare pe termen lung, ce vizeaza inclusiv sectorul sanitar din Romania. Trebuie subliniat faptul ca, in noua structura, compania germana isi va pastra independenta si va urmari atingerea tintei de lider international al pietei pe care activeaza, care este, in prezent, caracterizata printr-un grad ridicat de fragmentare. Informatii suplimentare, la www.grohe.com