In primele noua luni ale anului in curs, vanzarile nete ale grupului Legrand - specialistul global in infrastructuri electrice si digitale – au fost in crestere cu +10% fata de cele trei trimestre corespunzatoare din 2018, dupa cum se arata in cel mai recent raport financiar al companiei. Acest indicator de performanta este completat de rezultatele masurilor intreprinse pentru o majorare valorica robusta, care au dus la un profit operational ajustat mai mare cu +10% si la un flux liber de numerar (normalizat) ce a depasit cu +12% nivelul din perioada similara de raportare a anului trecut. Astfel, profitul net atribuit grupului a fost mai mare cu +9%.
In acest moment, dupa cum a comentat Benoit Coquart, CEO al Legrand, se fructifica avantajele create prin implementarea strategiei de business, bazate pe inovatie si achizitii, precum si pe lansarea de produse noi.
„Suntem in masura sa anuntam alte doua noi achizitii strategice – si anume Connectrac, in Statele Unite ale Americii, respectiv Jobo Smartech, in China. De asemenea, rezultatele financiare consolidate ne permit confirmarea obiectivelor pentru intregul an 2019, respectiv o crestere organica a vanzarilor de pana la 4%, precum si o marja operationala ajustata inaintea achizitiilor (marja EBITA) cuprinsa intre 19,9% si 20,7% din vanzari (la nivelul de consolidare inregistrat in 2018). Practic, in primele noua luni ale anului in curs, vanzarile totale nete au crescut cu +10,2% (in termeni reali), pe baza majorarii organice de 2,3%, a sporirii sustinute pe baze consolidate de raportare (+5,2%) si a unui efect favorabil al cursului de schimb valutar (+2,4%). Totodata, profitul operational ajustat a crescut cu +10% fata de primele noua luni din 2018, iar marja acestui indicator a fost de 20,4% din vanzari, ajungandu-se la o marja EBITA de 20,8% (la nivelul de consolidare din 2018). Profitul net atribuit grupului a crescut cu + 8,8%, iar fluxul liber de numerar, normalizat, a fost mai mare cu +12,3%. Aceste rezultate extrem de solide ilustreaza inca o data capacitatea Legrand de a crea valoare pe termen lung”, a subliniat Benoit Coquart.
Legrand urmareste activ strategia sa de inovare, lansand cu succes multe produse noi, in special pentru interfetele destinate utilizatorilor, in domeniul distributiei de energie si pentru crearea si consolidarea infrastructurii digitale. Mai precis, grupul continua sa lanseze produse noi din gama Eliot, cu o valoare mai mare pe piata, ce includ si sistemele inteligente de iluminare de urgenta (in Franta), noul sistem Classe 100x pentru usi de intrare (in Italia) si interfetele destinate utilizatorilor, care se pot conecta la aplicatii digitale, pe toate pietele internationale.
Nu in ultimul rand, asa cum se arata intr-un comunicat al corporatiei, dupa ce au achizitionat Universal Electric Corporation in al doilea trimestru din 2019, managerii Legrand au anuntat ca vor prelua compania Connectrac, o societate inovatoare din SUA, specializata in distributia de energie electrica (prin intermediul retelelor terestre) si in distributia de date. Totodata, Jobo Smartech, liderul pietei din China in ceea ce priveste sistemele de administrare a camerelor hoteliere conectate (prin solutii digitale in domeniul infrastructurii turistice), se va alatura in curand familiei Legrand. Informatii suplimentare, la www.legrandgroup.com