
Se prognozeaza incasari de 6,5 milioane de euro
Potrivit managerilor firmei, succesul procedurilor de contractare se datoreaza strategiei de afaceri orientate spre dezvoltarea departamentului de vanzari, ai carui specialisti participa, alaturi de antreprenori, la diverse licitatii sau selectii de oferte. Pentru a castiga contractele semnificative, este preferata metoda negocierii directe (fie cu beneficiarii finali, fie cu firmele partenere implicate in executia constructiilor), iar rata de concretizare a ofertelor (in raport cu numarul celor trimise) se plaseaza la 15%, deoarece piata se afla inca in recesiune si cererea ramane relativ restransa. „Chiar si in aceste conditii, ne derulam activitatea la capacitate maxima, folosind resursele umane si baza materiala a companiei intr-un procent de 100%. Deoarece executam si lucrari de interes public, consideram ca majorarea pragului de la 15.000 de euro la 100.000 de euro pentru metoda achizitiei directe va avea ca efect o mai mare flexibilitate a procesului de atribuire a contractelor specifice, in acelasi timp cu majorarea gradului de absorbtie a fondurilor europene. In ceea ce ne priveste, primul semestru al anului in curs a marcat consemnarea unei cifre de afaceri de 2,7 milioane de euro, in asa fel incat, pentru intregul exercitiu financiar, prognozam incasari de 6,5 milioane de euro (+1,72% fata de 2012, cand s-au inregistrat 6,39 milioane de euro). Credem ca tinta respectiva este fezabila chiar daca piata nationala de constructii s-a depreciat cu mai mult de 40% in perioada anilor 2008-2012, iar pentru 2013 situatia continua sa fie incerta si este posibil sa se observe inca un trend descendent. Instabilitatea economica nu permite efectuarea unor previziuni cu un grad ridicat de acuratete, iar in domeniul instalatiilor electrice - atat timp cat investitiile in sectorul de constructii civile si industriale vor ramane la nivelul actual, nesemnificativ – nu exista nicio sansa de redresare”, a precizat Cornel Dorofte.
Sunt planificate investitii pentru dezvoltarea firmei
O alta problema pe segmentul respectiv, semnalata de conducerea societatii, consta in inexistenta fortei de munca specializate. „Daca la nivel de electricieni sau coordonatori de echipa nu am intampinat dificultati in a identifica persoane bine pregatite profesional, este destul de greu sa angajam ingineri cu experienta sau manageri de proiect. Totusi, din punctul nostru de vedere, o abordare pesimista a intregii problematici este inoportuna si, in consecinta, ne-am planificat si avem in desfasurare diverse investitii pentru dezvoltarea firmei. Este vorba atat de echipamente noi, care sa permita o sporire a productivitatii, precum si de solutii software pentru un management performant, acest plan urmand sa fie implementat in continuare. Totodata, in primavara lui 2013 am deschis un punct de lucru in Bucuresti, ceea ce ne asigura derularea optima a activitatii si in aceasta regiune, care este mai dinamica, la fel ca si piata din partea centrala a tarii”, a concluzionat directorul general al firmei. Informatii suplimentare, la www.icco.ro