Consolight, lider al pietei de distributie de materiale si solutii electrice, va deschide in primul trimestru al anului 2023 noul HUB logistic din Bucuresti, o investitie de peste doua milioane de euro, care are ca scop pricipal optimizarea logisticii si cresterea acuratetii livrarilor. Pentru 2023, in contextul in care majoritatea producatorilor de echipamente si instalatii electrice au anuntat lansari de produse noi, conducerea Consolight a anuntat ca va demara un amplu program de reamenajare a showroomurilor din cele 12 filiale pe care le detine la nivel national, implementand un concept nou si inovator, adaptat noilor tehnologii si nevoilor partenerilor.
Din perspectiva pietei de instalatii si echipamente electrice, Valeriu Panait, directorul executiv al companiei, spune ca oportunitatile majore vor fi pe segmentul de eficientizare energetica, cu accent pe sistemele fotovoltaice si solutii smart de eficientizare. In acest context, Consolight a infiintat anul acesta o divizie noua, Consotech, care va gestiona acest segment de piata.
"Cu siguranta, provocarile anului 2023 vor fi cele pe care le-am avut si anul acesta (fluctuatia preturilor, majorari, timpi crescuti pe lantul de aprovizionare), la care se va adauga si riscul financiar crescut, care necesita o analiza mai amanuntita a partenerilor si adaptarea politicii de creditare, pentru care suntem deja pregatiti", a declarat Valeriu Panait.
In pofida cresterilor de preturi de la inceputul anului 2022, in semestrul intai vanzarile au avut o evolutie spectaculoasa, mai precizeaza reprezentantul Consolight. Nivelul cresterii s-a diminuat insa in a doua jumatate a anului trecut, pe fondul instabilitatii din piata, cauzata de incertitudinile provocate de razboi, rata inflatiei si de cresterea indicelui ROBOR, dar cu toate acestea vanzarile le-au depasit constant pe cele din 2021, explica Victor Panait.
"Consolight a incheia anul 2022 atingandu-si obiectivele de volum pe principalele categorii de produse, cu o evolutie spectaculoasa in domeniul sistemelor fotovoltaice, care vor reprezenta un segment important si in 2023. Majorarea costurilor la produsele distribuite nu a reprezentat principala provocare pentru compania noastra. Provocarile anului 2022 au fost in special fluctuatiile de pret ale cuprului si evitarea stocurilor neperformante, care au fost gestionate prin schimbarea politicii de aprovizionare", a declarat managerul Consolight.
Problemele din lantul de aprovizionare au fost anticipate de specialistii in achizitii pe care Consolight ii are si au fost atenuate de un bun management al stocurilor. Aceasta anticipare a dus la o distribuire eficienta a stocurilor catre cele 12 filiale pe care compania le gestioneaza la nivel national si la evitarea situatiilor de "out of stock", dar si a supra-stocarii.
***
Consolight este furnizor de echipamente electrice si corpuri de iluminat, precum si de solutii electrice smart & eco, avand in permanenta pe stoc zeci de mii de repere, furnizate de producatori internationali care activeaza in domeniul aparatajului de protectie si comanda, a aparatajului modular, in retelistica, cabluri, precum si statii de incarcare a masinilor electrice, solutii smart de iluminat, sisteme fotovoltaice, KNX, centre de stocare date si UPS-uri, furnizate prin divizia Consotech. De asemenea, Consolight livreaza produse sub marca proprie, ELMAX.