Odata cu semnarea contractelor pentru constructia loturilor 2 si 3 ale tronsonului Buzau - Focsani, avem noua dintr-un total de 13 loturi ale Autostrazii Ploiesti-Pascani care sunt finantabile prin Planul National de Rezilienta si Redresare, a declarat, joi, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, intr-o conferinta de presa.
Potrivit acestuia, celelalte patru contracte au constructori desemnati inca din 2022, dar rezultatele procedurilor de achizitie publica au fost contestate.
"Odata cu semnarea acestor doua contracte avem noua dintr-un total de 13 care sunt finantabile prin PNRR, iar celelalte patru sunt in diverse stadii de atribuire. Si eu cred ca ceea ce va insemna inclusiv contestatiile depuse pe cele trei loturi Bacau-Pascani si bineinteles acea procedura pe lotul 3 de la Ploiesti la Buzau vor fi finalizate si acestea intr-un termen destul de scurt, astfel incat, pe tot ceea ce inseamna A7 de la Ploiesti la Pascani, sa se poata intra in aceasta primavara, odata cu vremea potrivita pentru lucrari in executie", a spus Grindeanu.
Contractele pentru loturile 2 si 3 ale tronsonului Buzau-Focsani au fost semnate cu Asocierea Spedition UMB SRL - SA&PE Construct SRL - Tehnostrade SRL.
"E un lucru bun, avem un contract semnat astazi cu o companie romaneasca, o companie care in acest moment are sapte din cele noua loturi deja semnate. Sapte dintre ele sunt cu aceasta companie romaneasca si care sunt convins ca se va tine tot ceea de inseamna termenii contractului, asa cum s-a tinut si pe toate celelalte lucrari pe care le-a avut cu CNAIR, ba, chiar din contra, s-au finalizat majoritatea dintre ele inainte de termenul limita. E un optimism moderat pe care il am, pentru ca va insemna inclusiv pentru aceasta companie o foarte buna organizare in perioada urmatoare de care stiu ca sunt capabili, va insemna un volum de munca mult mai mare decat au avut pana acum si va insemna in final o emblema pentru aceasta companie, avand in vedere ca au deja atatea loturi semnate, contractele de care va aminteam, fiind in discutie in diverse stadii si pentru alte loturi ramase. Asa ca acest optimism moderat e dat de aceste lucruri, dar e bine ca o companie romaneasca este capabila sa castige un volum atat de mare de lucrari si sa termine, asa cum am spus, din toata experienta pe care o avem pana acum cu aceasta companie, in timp util si in termenii contractului", a sustinut ministrul.
Seful de la Transporturi a subliniat ca, in cazul in care contestatiile vor fi respinse, iar UMB va fi declarat castigator si pe celelalte trei loturi de la Bacau la Pascani, constructorul roman va avea in lucru in total 420 de kilometri de autostrada, adica aproape jumatate din reteaua pe care o are Romania in acest moment.
"Daca intram in scenariul in care CNSC respinge contestatiile si UMB va fi castigator si pe celelalte trei loturi de la Bacau la Pascani vor avea in lucru in total in santierele din Romania, nu doar pe A7, 420 de km de autostrada, ceea ce inseamna in acest moment - de aceea va spuneam de acel optimism moderat - ceea ce inseamna o organizare exemplara, de care sunt capabili, care inseamna grosso modo aproape jumatate din reteaua de autostrazi pe care o are Romania in acest moment. Avem 900 spre 1.000 (de kilometri - n. r.), dar astazi UMB, sau in saptamanile viitoare daca CNSC va respinge, va avea 420 de km de autostrada. Eu sunt bucuros - nu vreau sa fiu inteles gresit - sunt bucuros ca o companie romaneasca este capabila de asa ceva si am optimismul ca, asa cum sunt organizati si cum au fost pana acum, vor putea sa faca fata la ceea ce inseamna un challenge pana la urma, de care nu sunt capabile multe companii", a adaugat acesta.
Sorin Grindeanu a atras atentia asupra faptului ca finalul anului 2023 este borna in PNRR si a dat asigurari ca vor fi semnate toate contractele pe infrastructura care au fost cuprinse in document.
"Am lansat pe finalul anului 2022 in licitatie si capetele din A8 si, sigur, acolo e vorba de proiectare plus executie. Eu cred ca vom putea sa ne tinem de tot ce inseamna termene asumate de noi si pentru capetele din A8 si tot ceea ce tine de PNRR pe zona aceasta sa fie finalizat. Asa cum stiti, la sfarsitul anului 2023 este borna in PNRR prin care pe rutier trebuie sa avem - si nu doar pe rutier - trebuie sa avem semnate toate contractele. Nu am niciun fel de emotie ca acest lucru se va intampla. Daca facem un calcul, acum mai avem cele doua capete, mai avem cele trei de care aminteam mai devreme, dar intr-o faza cat de cat inaintata, si mai avem lotul 3 de la Ploiesti - Buzau", a precizat el.
La randul sau, constructorul a dat asigurari ca organizarea va fi facuta in asa fel incat sa fie terminate la timp toate lucrarile.
"Va asigur ca o sa ne mobilizam exemplar, militareste, ca si pana acum. Organizarea o sa o facem pas cu pas, in functie de evolutia contractelor, de evolutia timpului, pentru ca deocamdata este iarna, sunt locuri unde ploua, unde ninge, dar va asiguram ca ne vom organiza astfel incat toate lucrarile sa fie incheiate. Resursa umana la momentul respectiv este de 5.000 de oameni care lucreaza efectiv, nu doar pe A7, ci pe companie", a spus directorul general al UMB, Cornel Bunghiuz.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, remis AGERPRES, compania de drumuri a semnat joi contractele de executie lucrari pentru 66,9 km din autostrada Buzau - Focsani cu Asocierea Spedition UMB SRL - SA&PE Construct SRL - Tehnostrade SRL.
Contractul pentru constructia tronsonului 2, Vadu Pasii - Ramnicu Sarat (30,8 km), are valoarea de 1,317 miliarde lei, fara TVA, iar pentru tronsonul 3, Ramnicu Sarat - Mandresti Munteni (36,1 km), valoarea este de 1,469 miliarde lei fara TVA.
Finantarea acestor obiective este asigurata prin PNRR.
Durata de executie a contractelor este de 26 de luni, iar perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.
Pe aceste sectiuni de autostrada vor fi realizate si o serie de lucrari de arta, respectiv: pentru tronsonul 2 - 12 poduri dintre care Podul peste Ramnicu Sarat si DN22 este de o complexitate tehnica ridicata, avand lungimea de 791 metri; pentru tronsonul 3 - 18 poduri si un pasaj, din care Podul peste DJ 205R si paraul Ramna este de o complexitate tehnica ridicata, cu o lungime de 380 de metri.
Autostrada Buzau - Focsani face parte din Coridorul 3, Bucuresti - Regiunea NE (Moldova) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, conform analizei din Modelul National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane. Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt sau nordul Moldovei.