CNAIR a semnat contractul de 18,2 milioane de lei cu Search Corporation, Protelco SA, Like Consulting si Mega Muhendislik Musavirlik AS, pentru completarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru constructia autostrazii Brasov-Fagaras. Acesta are o structura in trei etape, care include urmatoarele:
1) studiul de fezabilitate (22 luni), proiectul pentru autorizarea executiei lucrarilor de constructie (PAC) si asistenta tehnica acordata beneficiarului pentru sustinerea aplicatiei de finantare (3 luni);
2) proiectul tehnic (3 luni), asistenta tehnica acordata beneficiarului pentru procedura de atribuire a executiei lucrarilor (2 luni) si raportul financiar final (o luna);
3) asistenta tehnica acordata beneficiarului pe durata executiei lucrarilor, cu conditia inceperii lor nu mai tarziu de trei ani de la aprobarea proiectului tehnic (36 luni).
„Acest sector de autostrada, impreuna cu Sibiu-Fagaras, vor asigura conexiunea autostrazilor Ploiesti-Brasov si Brasov-Bacau cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean”, a declarat Mariana Ionita, director general al CNAIR.
Sursa de finantare a contractului o reprezinta fondurile europene nerambursabile.
Obiectivul, cu o lungime de 48 km, a fost scos la licitatie in primavara anului 2021. Traseul drumului incepe cu un nor rutier (care face legatura la Codlea cu autostrada Ploiesti-Brasov) si se incheie in apropiere de Fagaras, printr-un nod de mare viteza (pentru conexiunea la autostrada Sibiu-Fagaras). De asemenea, in zona municipiului Brasov, proiectantul va asigura legatura cu autostrada Brasov-Bacau.