Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca vineri, 17 martie 2023, a fost transmisa in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), in vederea verificarii si validarii, documentatia de atribuire pentru „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta - Etapa I, Valu lui Traian”,pentru achizitia publica a serviciilor de proiectare si executie.
Avand in vedere valoarea lucrarilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanta(257 km), complexitatea lucrarilor, dar si pentru crearea unui cadru de participare a cat mai multor operatori economici, la achizitia publica, a fost adoptata solutia impartirii programului de modernizare in 3 etape.
Astfel, prima documentatie transmisa vineri, 17 martie 2023, in SEAP, face obiectul proceduri de achizitie publica pentru proiectare si executie lucrari de modernizare in statia Valu lui Traian.
Valoarea totala estimata a achizitiei publice (proiectare si executie lucrari) este de 402.343.706 lei, fara TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport si Bugetul de Stat.
Pentru realizarea Modernizarea infrastructurii feroviare din Statia Valu lui Traian - Etapa I, parte a proiectului global de modernizare a infrustructurii feroviare din Portul Constanta si modernizarea legaturilor de acces catre Portul Constanta, sunt prevazute urmatoarele lucrari:
- realizarea Grupei de Asteptare din statia Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
- electrificarea, pe toata lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Asteptare, acestea fiind linii de primire-expediere.
- modernizarea si electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Statie si a liniilor de legatura cu Grupa de Asteptare;
- mentinerea diagonalei 2-4 care va face legatura intre Grupa de Asteptare si Magistrala 800;
- realizarea unei centralizari electronice in Statia Valu lui Traian, amplasata in container, cu post central deservit de IDM Dispozitor si Post local, deservit de IDM Exterior;
- includerea in centralizarea electronica a elementelor de instalatii din Statia Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detectie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);
- proiectarea si executia unei diagonale pentru a putea mentine trecerea la nivel, aflata intre Grupa Statiei si Grupa de Asteptare;
- trecerea la nivel, aflata intre Grupa Statiei si Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotata cu instalatie SAT;
- integrarea in SCADA a instalatiilor noi de electrificare din Grupa Statie si Grupa de Asteptare Valu Traian;
- reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Asteptare;
- postul local(PL) din statia Valu lui Traianva fi prevazut cu terminal pentru manipularea instalatiilor de semnalizare si electrificare si deservit de IDM exterior.
- lucrari de telecomunicatii intre postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat in cladirea statiei si cel deservit de IDM Exterior.
Lungimea totala a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANTA, analizata in cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totala estimata pentru obiectivul de investitii modernizarea Portului Constanta (3 ETAPE) este de 4,5 miliarde lei, fara TVA.