In cadrul unei sedinte extraordinare, au fost aprobati indicatorii tehnico-economici ai Studiului de Fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investitii „Varianta de ocolire Alesd”. Tot astazi a fost aprobat si culoarul de expropriere a terenurilor de pe traseul centurii.
Valoarea totala a lucrarilor, conform SF-ului, este de 121.132.732,76 lei, inclusiv TVA. Finantarea va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020.
Va reamintim ca la inceputul anului, pe 19 ianuarie, Consiliul Judetean Bihor a avizat cea de-a treia varianta a traseului pentru soseaua de centura Alesd, votata si de catre consiliul local al orasului Alesd. Acest traseu, cu o lungime de 5,9 kilometri, este cel care a obtinut in urma unei analize multicriteriale realizate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cel mai mare punctaj, fiind investitia cu cele mai reduse costuri, realizabila in termenul cel mai scurt si cu cele mai mici cheltuieli de intretinere si operare.
„Varianta care a fost aprobata a fost impusa de conditiile de finantare si de topografia locului. Noul drum va descongestiona tranzitul orasului Alesd pe relatia Oradea - Cluj si va genera o zona de dezvoltare pentru oras. In etapa urmatoare, dupa ce proiectul va fi avizat la nivel guvernamental, avand finantarea asigurata, se va trece la organizarea procedurilor de licitatie in vederea selectarii unui constructor si, in paralel, la cele privind exproprierea. Ne propunem ca pana in luna septembrie sa demaram licitatia pentru proiectare si executie. In primavara anului viitor vom incepe efectiv lucrarile, in asa fel incat acestea sa se termine pana la 1 decembrie 2023”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Varianta de ocolire Alesd reprezinta o alternativa de traseu pentru soferii care tranziteaza localitatea pe DN1, unde exista reale probleme de trafic. Totodata, centura intersecteaza drumul judetean DJ 764 Beius - Alesd si il descarca de traficul greu cu marfuri provenind de la doua fabrici din zona.