PENNY Romania a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 5,39 miliarde de lei, reprezentand un avans de 14% raportat la 2020. In 2021, numarul consumatorilor care au trecut pragul magazinelor PENNY a crescut cu 9,18%. Compania a inregistrat un profit net de 123 milioane de lei in 2021, in crestere cu 44,8% comparativ cu anul anterior.
In ceea ce priveste planurile de viitor, PENNY Romania isi propune sa investeasca 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste 1 miliard de euro, pana in 2029, in principal prin extinderea retelei sale pana la un total de 619 magazine si 6 centre logistice. Anul acesta, PENNY va deschide 30 de magazine noi in tara si va finaliza procesul de remodelare demarat in 2020.
2021 in cifre
In 2021, PENNY Romania a investit 542 milioane de lei in modernizarea si extinderea retelei de magazine si construirea unui nou centru logistic in Filiasi, judetul Dolj. Mai mult, compania a deschis 25 de magazine in noul format si a incheiat anul cu un total de 301 de magazine.
Centrul logistic de la Filiasi, cladirea industriala cu cel mai mare punctaj la BREEAM International New Construction 2016
Depozitul inaugurat la finalul anului trecut are o suprafata de 23,000 m2, o inaltime de 13,7 m si o zona extinsa pentru receptie si expediere cu o inaltime de 6,5 m si un spatiu cu temperatura controlata de 8.600 m2. Din februarie 2022, centrul logistic PENNY de la Filiasi este cladirea industriala cu cel mai mare punctaj BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Rezultatul obtinut este unul exceptional: Outstanding – 92,89%. Ca urmare a unei investitii de 26 de milioane de euro, depozitul dispune in prezent de numeroase functionalitati care il fac prietenos cu mediul.
Magazinul PENNY Otopeni, cea mai sustenabila cladire din Centrul si Estul Europei in cadrul BREEAM Awards 2021
Potrivit BREEAM Awards, proiectul PENNY Otopeni este cel mai sustenabil proiect din Centrul si Estul Europei. Proiectul a obtinut cel mai mare punctaj pe ultima versiune a standardului Outstanding, BREEAM International New Construction: 95,24%, si cel mai mare punctaj din lume, BREEAM International In-Use v6: 99.4%. Magazinul are un spatiu de vanzare de 788 m2 si o echipa de 14 angajati, investitia pentru construirea sa depasind 2.500.000 euro.
Top Employer
PENNY se afla printre organizatiile de top care au primit titulatura de Top Employer 2022 in Romania. Certificarea de Top Employer reflecta grija si angajamentul pentru echipa si performantele in practicile de resurse umane.
Daniel Gross, CEO PENNY Romania, a declarat:
„2021 a fost un an al reusitelor, am depasit primul miliard de euro si 300 de magazine, am ajuns la 4 centre logistice si, din nou, pentru al saptelea an la rand, am inregistrat cea mai mare crestere din grup. De asemenea, a fost si un an in care a fost din nou nevoie sa ne adaptam, sa fim flexibili si sa ramanem optimisti si cu dorinta de a ne duce la capat planurile curajoase. Succesul PENNY porneste de la oameni, iar rezultatele cu care am incheiat anul se datoreaza acestei echipe. Le multumesc sincer pentru dedicare si implicare tuturor colegilor!”.
PENNY a intrat pe piata din Romania in anul 2005 cu o politica de achizitii axata pe sortimente de la producatori regionali si colaborari cu producatori locali. In prezent, PENNY sprijinina producatorii locali si incheie parteneriate pe termen lung cu acestia, astfel incat, in urmatorii doi ani, 60% din sortiment sa aiba ingredientul principal fabricat si procesat in Romania.