Recent, a avut loc deschiderea de oferte pentru licitatia „Executia lucrarilor pentru obiectivul de investitii „Coridor de mobilitate urbana durabila in piata Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I", cod SMIS 126216, Cod unic: 4230487/2021/17."
Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitatet-pret, iar valoarea estimata a lucrarilor este 91.368.147,55 lei fara TVA, durata contractului fiind de 24 de luni.
La licitatie au fost depuse patru oferte, de catre urmatorii ofertanti: asocierea Constructii Bihor - lider, Drumuri Orasenesti S.A, MBS Group, Samus Tec S.A, Abed Nego Com, Electrofor, Erad Devolepment si Terratest Geotehnic S.A; asocierea Drum Asfalt - lider, Trameco, SC Zublin Romania SRL, DAS Traffic System, S.C Kaluna Srl, Abed Nego Com, Ritmoteh Srl; asocierea Electrogrup - lider, Da Vinci Construct &Proiect Srl, MIS Grup, SWARCO Traffic Romania; asocierea: Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Constructii Erbasu S.A, Metabet CF S.A, Ritmoteh SRL; Procons Group, Viarom Construct, DAS Traffic System. In perioada urmatoare urmeaza evaluarea ofertelor depuse.
Proiectul amintit este unul dintre cele mai complicate din ultimii 20 de ani care se va derula in Oradea. Pasajul subteran din Piata Gojdu, dintre Catedrala Ortodoxa si Casa de Cultura a Sindicatelor, va avea deasupra o piata pietonala, care va lega centrul orasului Oradea, prin Parcul 1 Decembrie, de Cetate.
Implementarea proiectului „Coridor de mobilitate urbana durabila in piata Emanuil Gojdu din Oradea" va rezolva deficientele de trafic care afecteaza semnificativ transportul public, Piata Emanuil Gojdu fiind punctul de intalnire a peste 80% dintre traseele de tramvai si autobuz din municipiul Oradea si promoveaza transportul nemotorizat.
Prin realizarea proiectului se vizeaza reorganizarea traficului in zona Pietei E. Gojdu si a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulatie rutiera de cea pietonala si liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de calatori si prin redirectionarea in subteran a altor fluxuri de circulatie rutiera existente. Se va asigura in acest fel separarea acestui tip de circulatie de liniile de tramvai pe intreaga lungime a acestora in zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu banda dedicata pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai si se va reamenaja infrastructura rutiera la care se intervine in acest scop prin bretele si benzi de incadrare.