Sase oferte au fost depuse pentru executia lucrarilor la viitorul Centru intermodal cu acces la transportul rutier si feroviar in zona Garii CFR din Episcopia Bihor. Valoarea estimata a achizitiei: 54.186.266 lei fara TVA.
Data limita de depunere a ofertelor in cadrul procedurii de achizitie publica prin licitatie deschisa avand ca obiect executia lucrarilor pentru obiectivul de investitii „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier si feroviar si in zona garii CFR Episcopia Bihor" a fost 7 decembrie.
Ofertele au fost depuse de catre urmatoarele societati:
1. Dumexim, avand ca subcontractanti pe S&H Security Solutions, SC Mardion SRL, Abed Nego Com;
2. Drum Asfalt, avand ca subcontractanti pe Precon Transilvania SRL, Proiect Install Gaz, Ritmoteh SRL, pe Al.Se.Ro Impex si pe Abed Nego Com;
3. Asocierea formata din Flodor Transcom SRL - lider de asociere si Inrotur - asociat, avand ca subcontractanti pe Gan Trading SRL, Electro Vital si Arcada Company;
4. Asocierea formata din Madlev Cons - ofertant lider, Termopro Edil SRL - asociat 1, Constructii Bihor - asociat 2 si Prenis S.R.L. - asociat 3, avand ca subcontractanti pe Elesal S.R.L. si pe Abed Nego Com;
5. Asocierea formata din Avril ofertant lider si GDO MOV Impex S.R.L - asociat;
6. Asocierea formata din Costa V.O.C. Impex - ofertant lider si Asfamixt - asociat, avand ca subcontractanti pe Utilitar Fluid Construct S.R.L., pe Ergocon, pe GHP Intelligent Systems si pe Abed Nego Com.
Proiectul este in evaluare, fiind depus spre finantare prin Programul Operational Infrastructura Mare, Axa prioritara 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient.
Acesta prevede construirea a doua linii de cale ferata de aproximativ 700 de metri fiecare, care vor fi utilizate pentru incarcarea si descarcarea marfurilor ce vor fi transportate prin intermediul centrului intermodal.
Se va construi o platforma de beton intre cele doua linii, o cladire administrativa de tip container in care sa se desfasoare partea logistica, parcare pentru camioane, imprejmuirea terminalului intermodal, iluminat si racordul la utilitati.
Municipiul Oradea va deveni un hub pentru transportul de marfuri, fiind situat in apropiere de Autostrada Transilvania si drumul expres Oradea-Arad, iar calea ferata Cluj - Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va fi electrificata. Centrul intermodal va fi conectat printr-un drum de legatura la E60/DN1. Prin implementarea proiectului zona va deveni un puternic nucleu economic la nivelul intregii regiuni Nord-Vest.
Acest proiect are un rol cheie pentru transportul de marfuri din Oradea si judetul Bihor si va asigura transferul marfurilor in relatie cu statele din vestul Europei, dar si cu alte zone din Romania. Transportul de marfuri feroviar este mult mai putin poluant si mai ieftin, fiind incurajat la nivel european in raport cu transportul rutier. Totodata, acest proiect contribuie la cresterea competitivitatii economice a companiilor din Oradea si judetul Bihor, deoarece costurile cu transportul marfurilor vor scadea ca urmare a construirii acestei facilitati.