Hyatt, una dintre cele mai importante companii globale de ospitalitate si unul dintre cei mai experimentati operatori internationali din regiunea CEE, prospecteaza piata din Romania ca parte a strategiei sale de expansiune in Europa de Est. Grupul intentioneaza sa isi faca intrarea pe piata locala prin dezvoltarea unui hotel upper scale in Bucuresti, oferind aproximativ 200 de camere si servicii complete, sub managementul Hyatt. Proiectul este anticipat sa devina emblema brandului in Romania.
Romania se afla de ceva vreme pe radarul de dezvoltare al grupului Hyatt, din mai multe motive. Tara are un rol cheie in regiunea Marii Negre, fiind membra a UE si NATO, ceea ce atrage un flux crescut de fonduri si populatie. Romania se poate lauda cu o sursa bogata de talente creative si antreprenoriale, iar diaspora romaneasca se intoarce aducand cu ea cunostinte si experienta pentru a contribui la dezvoltarea tarii. Bucurestiul, ca numar de locuitori, depaseste orase precum Varsovia, Budapesta sau München, oferind oportunitati promitatoare in sectorul hotelier. Recent, Brasov a deschis primul sau aeroport international, un pas important pentru stimularea turismului. De asemenea, Cluj-Napoca, al doilea oras ca marime din Romania si un important hub IT, este pe cale sa atinga 1 milion de locuitori.
"Romania este o piata foarte atractiva, pe care Hyatt inca nu a reusit sa o exploreze. Oportunitatile pentru dezvoltarea unor hoteluri de mari dimensiuni in centrul Bucurestiului sunt rare si, in general, se bazeaza pe modele de franciza. Obiectivul nostru este sa dezvoltam un hotel full-service, de nivel upper class, sub managementul nostru direct, care sa devina emblema brandului in tara. Aceasta abordare ne va permite sa ne conectam la piata locala, sa dezvoltam infrastructura si sa valorificam talentele locale. Suntem ferm convinsi ca aceasta strategie reprezinta cheia succesului pe termen lung. Intentionam sa construim parteneriate cu businessuri locale puternice, asa cum am facut in Bulgaria, care este cea mai importanta piata din Europa de Est a grupului. Ne propunem sa replicam acest model de succes si in Romania”, a declarat Takuya Aoyama, VP development in cadrul Hyatt.
Angajamentul Hyatt fata de Europa de Est
Prezenta Hyatt in Europa de Est a fost marcata de un angajament ferm fata de dezvoltarea regiunii. Lunga sa istorie in gestionarea Hyatt Regency Belgrad si Hyatt Regency Thessaloniki din 1990 si, respectiv, 1999, demonstreaza dedicarea sa fata de pietele din Europa de Est, devenind unul dintre cei mai experimentati operatori internationali din regiune.
Portofoliul regional al companiei cuprinde 13 proprietati exclusiviste situate in Bulgaria, Muntenegru, Republica Ceha, Slovacia, Polonia, Serbia si Ucraina, oferind in total peste 3.395 de camere. Alte 6 proiecte hoteliere sunt planificate in regiune in urmatorii 3 ani, in tari precum Bulgaria, Estonia, Serbia, Albania si Croatia, iar Romania este urmatoarea destinatie.
Bulgaria este in prezent cea mai mare piata a grupului Hyatt din Europa de Est, cu 6 hoteluri operationale si un al 7-lea in dezvoltare, programat sa isi primeasca oaspetii incepand cu anul 2024. Hyatt si-a facut intrarea pe piata bulgara odata cu deschiderea Hyatt Regency Sofia in 2020, iar in doar 3 ani a devenit lider de piata, pozitionand Bulgaria ca o piata de baza in regiune.
"Europa Centrala si de Est a trecut prin transformari remarcabile. Dinamismul regiunii se datoreaza, in mod special, companiilor din sectorul privat, infiintate cu doar 30 de ani in urma, care inca isi pastreaza caracteristicile specifice start-up-urilor: agilitate, curaj si rapiditate, capacitatea de a valorifica oportunitatile. Cresterea economica constanta din regiunea CEE, care depaseste Europa de Vest, ofera oportunitati semnificative pentru brandurile hoteliere internationale”, a adaugat Takuya Aoyama.
Amprenta Hyatt in regiunea EMEA si la nivel global
In 2022, Hyatt a atins o etapa importanta, marcand al saselea an consecutiv in care a fost desemnata compania de ospitalitate cu cea mai rapida crestere la nivel mondial. Intre 2017 si 2022, Hyatt a inaugurat 120 de hoteluri noi (aproximativ 23.200 de camere), dintre care 45% sunt amplasate in Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA). Aproximativ 66% din camerele adaugate se incadreaza in segmentele de lux, lifestyle si resorturi.
In regiunea EMEA, Hyatt opereaza in prezent peste 200 hoteluri, oferind un total de 46.000 de camere, avand peste 18.000 de angajati, dintre care 7.000 in Europa. Portofoliul sau diversificat include 18 branduri unice, dintre care Hyatt Regency este cel mai reprezentat, cu 47 de hoteluri, ceea ce reprezinta aproximativ 23% din total.
Hyatt se distinge ca grupul de ospitalitate cu cel mai mare numar de hoteluri de lux la nivel mondial, in locatii exclusiviste, avand o cota globala de 13% din totalul camerelor de lux disponibile. Grupul detine peste 1.250 de hoteluri, cu peste 304.000 de camere si o echipa de peste 189.000 de angajati care activeaza in 76 de tari.
Termenul "Hyatt” folosit in acest comunicat se refera la Hyatt Hotels Corporation si/sau la unul sau mai multi dintre afiliatii sai.