Continental, companie tehnologica, marcheaza 15 ani de activitate a centrului de cercetare si dezvoltare din Iasi. Din 2006, compania a crescut organic in Iasi, atat ca importanta a proiectelor derulate aici, cat si ca numar al angajatilor. Continental si-a pus amprenta, de-a lungul timpului, in crearea de noi tehnologii pentru o mobilitate mai sigura, eficienta si interconectata a oamenilor. Odata cu marcarea a 15 ani de activitate, compania anunta o noua investitie planuita de 8 milioane de euro.
„Ma bucur sa aniversam astazi 15 ani de la deschiderea sediului Continental din Iasi si, totodata, ca numarul angajatilor, al proiectelor, al spatiilor atesta evolutia constanta a locatiei. Continental este prezenta in capitala Moldovei, unde, asemeni celorlalte sedii din tara, continuam sa investim in tehnologie, in sisteme noi inteligente care contribuie la un viitor sustenabil al activitatii pe care o desfasoara angajatii nostri. Mereu ne dorim sa le oferim conditii profesionale optime, precum spatiile prevazute in urmatoarea extindere a centrului iesean anuntate la ceas aniversar“, a spus Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental Romania.
Lucrarile la noua constructie au inceput deja si vor fi finalizate in primavara anului viitor. Sediul de pe bd. Poitiers va extinde zona laboratoarelor de testare pentru produsele dezvoltate in Iasi in departamentul Vehicle Dynamics. Totodata, compania va construi o parcare supraterana cu o suprafata totala de 10.000 m2. Va fi suplimentat numarul locurilor de parcare cu mai mult de 200, ajungandu-se la un total de peste 600 de locuri dedicate angajatilor Continental.
Noua cladire va avea doua niveluri de testare (parter si etajul I) si patru niveluri de parcare supraterana. Pe fiecare nivel vor fi alocate cinci locuri pentru masinile electrice, prevazute cu statii de incarcare. Terasa de la ultimul etaj este complet echipata cu panouri fotovoltaice care asigura alimentarea acestor statii, precum si iluminatul nivelurilor. Totodata, constructia va dispune si de un sistem de panouri solare care va asigura necesarul de apa calda pentru intreaga cladire. Accesul la fiecare nivel se va face prin intermediul unui lift special conceput. In plus, in noua constructie va fi folosit un sistem inteligent de control la distanta al echipamentelor tehnice si a infrastructurii acesteia si un sistem de management al parcarii privind accesul si disponibilitate locurilor.
„Chiar daca am fost nevoiti sa ne adaptam din mers noului normal, planurile noastre de investitii merg mai departe. In 2020, am finalizat extinderea centrului de inginerie de pe bd. Poitiers, iar in toamna acestui an am pus piatra de temelie pentru o noua zona de testare a produselor noastre. Un motiv in plus pentru a ma mandri impreuna cu toti colegii mei din Continental Iasi de realizarile noastre din ultimii 15 ani“, explica Marian Petrescu, managerul locatiei Continental din Iasi. “Experienta dobandita ne-a ajutat sa fim recunoscuti la nivel mondial de catre partenerii nostri ca fiind centru de competenta pe anumite arii de dezvoltare a sistemelor de franare“, a adaugat Marian Petrescu.
Parterul si primul etaj sunt dedicate laboratoarelor de testare (1.800 m2) pentru departamentul Vehicle Dymanics, care reprezinta fundamentul centrului de testare pentru sisteme de franare din Continental Iasi. Ca orice produs mecatronic, sistemul de franare contine componente mecanice, eletronice si software, care vor fi testate de aproximativ 150 de ingineri ce isi vor desfasura activitatea de cercetare si dezvoltare in cadrul noului centru de testare.
Aici, inginerii lucreaza cu echipamente de ultima generatie, cu ajutorul carora simuleaza conditiile reale de lucru ale produselor dezvoltate de companie. Standurile de testare create in echipele locale de dezvoltare, camerele climatice sau de soc termic, simulatoarele de mediu, HIL-urile (Harware In the Loop), SIL-urile (Software In the Loop) echipeaza laboratoarele si contribuie la validarea de noi concepte in vederea electrificarii si a conducerii autonome.
„Prin cultura noastra agila, sustinem flexibilitatea si ii incurajam pe angajatii nostri sa lucreze de acasa ori de cate ori este posibil, insa ne pregatim si pentru revenirea acestora la birou, atunci cand situatia pandemica o va permite. Dorim sa le oferim angajatilor nostri libertatea de a alege acel mod de lucru care se pliaza cel mai bine nevoilor lor raportat la eficienta”, a mai spus Marian Petrescu.
Specialistii din Iasi sunt implicati in elaborarea tehnologiilor de varf din industria auto, ca de exemplu: unitati de control a geamurilor si trapei, aplicatii de navigatie si multimedia. De asemenea, se lucreaza si la primul sistem de frana vacuumless brake „one box design” din lume, care sporeste eficienta procesului de franare, propunand, in acelasi timp, un design compact, apreciat de producatorii din industria de autovehicule. In parteneriat cu mediul universitar local si international, specialistii din Iasi lucreaza in proiecte dedicate oraselor si masinilor inteligente, capabile sa creasca eficienta, siguranta si confortul condusului.