Liderii de companii se pregatesc sa intre intr-o noua era, in care operatiunile, procesul decizional si interactiunile cu clientii si angajatii vor fi determinate de date. Aceasta este concluzia studiului EY Tech Horizon 2022, un sondaj global realizat in randul a peste 1.600 de directori generali ai unor companii de top din sapte industrii, privind rolul tehnologiei in planurile lor de transformare.
Mai mult de jumatate dintre respondenti (53%) au identificat datele si analizele ca fiind principala lor prioritate de investitii pentru a-si construi strategia de transformare in urmatorii doi ani, o crestere de la 35% fata de rezultatele sondajului din 2020. Liderii de afaceri spun ca baza digitala care ii va ajuta sa obtina valoarea maxima din investitiile lor in tehnologie consta dintr-o noua infrastructura tehnologica de cloud (49%), internetul lucrurilor (IoT) (42%) si inteligenta artificiala (AI) (35%).
Intreprinderile planuiesc sa extraga valoare din aceste investitii prin anticiparea tendintelor si nevoilor clientilor (44%), crearea de noi produse (42%) si imbunatatirea produselor si operatiunilor existente (34%). In acelasi timp, liderii de afaceri vorbesc despre bariere semnificative in calea executarii planurilor lor de transformare in ceea ce priveste datele si tehnologia. Mai mult de o treime dintre directorii intervievati (35%) au mentionat costul ridicat al tehnologiei ca fiind principala provocare, urmata de cerintele complexe de securitate si confidentialitate (27%) si de complexitatea integrarii mai multor sisteme (25%).
„Suntem intr-o noua era, in care datele determina cele mai importante procese, decizii si interactiuni din cadrul companiilor. In timp ce investitia in mixul tehnologic potrivit poate fi un proces costisitor si complex, tranzitia catre o organizatie digitala devine o prioritate in toate sectoarele, in intreaga lume”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania si Moldova si Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrala si de Sud-Est si Regiunea Asiei Centrale.
Oamenii raman in centrul schimbarilor generate de tehnologie
Potrivit EY Tech Horizon 2022, deficitul de competente reprezinta o constrangere pentru companiile care doresc sa faca saltul catre o organizatie centrata pe date, 71% dintre respondenti mentionand cresterea cheltuielilor pentru dezvoltarea competentelor tehnologice.
Respondentii au indicat provocarile legate de o perfectionare reusita (30%), lupta pentru a pastra talentele calificate existente (29%) si cerintele ridicate de remunerare (25%) ca fiind principalele obstacole in calea dobandirii de competente digitale. Avand in vedere deficitul structural de talente, perfectionarea si retentia ocupa un loc central, 70% dintre respondenti afirmand ca se concentreaza mai degraba pe recalificare decat pe angajare.