Deloitte Romania lanseaza Digital DNA, o solutie care permite evaluarea gradului de maturitate digitala a companiilor in functie de 23 de caracteristici care definesc structura, modul de operare si comportamentul acestora. Digital DNA se adreseaza in principal IMM-urilor si poate constitui un punct de pornire in stabilirea strategiei de transformare digitala. Solutia are la baza o metodologie creata de expertii din reteaua globala Deloitte in urma unei cercetari ample, bazate pe analiza a sute de studii si articole in domeniu.
„Cele 23 de caracteristici care, in acceptiunea Deloitte, definesc «ADN-ul digital» includ, printre altele, democratizarea informatiei, schimbarea modului de lucru, adaptarea permanenta a competentelor, asumarea esecurilor care vor aparea de-a lungul procesului si care sunt inevitabile intr-un mod de lucru agil, ajustarea ierarhiilor. Cele mai multe organizatii se concentreaza simultan pe maximum trei sau patru din aceste caracteristici, conform analizelor noastre. Pentru multi dintre liderii de business, este o revelatie faptul ca transformarea digitala tine doar partial de implementarea propriu-zisa a solutiilor tehnologice si ca, in realitate, acest proces se refera la structura, competentele, guvernanta, cultura organizationala si capitalul uman ale unei companii. Cu alte cuvinte, tine de modul in care compania este organizata, opereaza si se comporta”, explica Vladimir Aninoiu, Director Tehnologie in cadrul practicii de Consultanta a Deloitte Romania.
Conform metodologiei, maturitatea digitala a unei companii incepe cu explorarea digitala, o etapa in care solutiile tehnologice traditionale sunt folosite doar pentru automatizarea capacitatilor existente, dar fara efecte semnificative asupra organizatiei. Urmatorul nivel de maturitate digitala este cel de construire a ecosistemului digital, in care tehnologia contribuie la extinderea capacitatilor existente, dar organizatia isi pastreaza structura, modul de operare si comportamentul anterior. Companiile aflate in aceasta faza traiesc „iluzia digitalizarii” si sunt supuse riscului de a se bloca in acest punct, subliniaza metodologia Deloitte. Organizatiile aflate in a treia faza de maturitate sunt cele care devin digitale, adica incep sa observe modificari semnificative in structura, mod de operare si comportament, iar companiile cele mai mature sunt cele care sunt digitale, adica businessul este profund schimbat de solutiile tehnologice implementate si optimizat astfel incat sa exploateze cat mai eficient aceste solutii.
Practica de Consultanta a Deloitte Romania s-a consolidat in ultimii ani atat prin construirea unui ecosistem de solutii tehnologice dezvoltate in parteneriat cu companii precum Druid, FintechOS, Future WorkForce si RPAbox, cat si prin extinderea competentelor in automatizarea proceselor robotizate (robotic process automation - RPA) si in data analytics. La nivel global, Deloitte este recunoscut de mai multi ani drept lider in consultanta in tehnologie si in transformare digitala - acoperind toate domeniile, de la strategie si inovatie, la operatiuni de IT -, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu Apple, Facebook, Amazon, SAP, Salesforce, UiPath si alti giganti in tehnologie.
Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente in topul Fortune Global 500® sunt clienti Deloitte, prin intermediul retelei sale globale de firme membre care activeaza in peste 150 de tari si teritorii, oferind resurse internationale, perspective locale si servicii de cea mai inalta calitate pentru a aborda provocari de business complexe. Obiectivul Deloitte este sa creeze un impact vizibil in societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesionisti ai sai.