Dezvoltarea unor relatii solide cu clientii existenti si posibilitatea de prospectare realista a potentialilor colaboratori este esentiala pentru succesul unui business. Un software CRM actioneaza tocmai in aceasta zona, constituind in primul rand o baza de date centralizata, de unde pot fi extrase cu usurinta informatii referitoare la interactiunile cu consumatorii, ultimele achizitii si tranzactiile in desfasurare. Avand aceste instrumente la dispozitie, poti aduce imbunatatiri semnificative fluxului de lucru in relatia cu clientii.
Statisticile arata ca o solutie CRM poate creste retentia consumatorului cu pana la 27%. Mai mult decat atat, aceasta iti ofera posibilitatea de a-ti creste vanzarile cu 29% si productivitatea cu 34%. CRM-ul faciliteaza astfel colaborarea cu consumatorii, marind satisfactia clientilor si motivatia echipei.
Clientii ofera companiei tale o directie si o misiune. Ei sunt cei care vin in ajutorul tau cu feedback-ul necesar, constituind fundamentul introducerii unor noi idei si concepte. In mod evident, acestia sunt si cei care influenteaza cifra de afaceri a unui business. Astfel, asigurarea satisfactiei acestora trebuie sa fie unul dintre scopurile principale ale unui business.
Un software CRM iti ofera ajutorul in aceasta directie, oferind mai multe beneficii. Vom discuta in continuare cele mai importante dintre acestea.
1. Automatizarea managementului datelor
Cu ajutorul unui CRM obtii acces instant la cele mai relevante date pentru compania ta, oferind posibilitatea echipei de vanzari de a identifica lead-uri noi, de a aborda prospecti vechi si de a solidifica relatia cu colaboratorii existenti.
Introducerea informatiilor este automatizata, iar accesul la acestea este facil pentru orice sector al organizatiei tale, fie ca vorbim de vanzari, marketing, suport sau management. Toti acestia opereaza cu date identice, relevante in campul lor de activitate.
2. Optimizarea strategiei de marketing
Instrumentele oferite de un CRM pot fi utilizate cu succes in motivarea alegerii consumatorilor a unui produs sau serviciu specific.
Companiile mature realizeaza constant o analiza de piata in scopul de a targeta profilul consumatorului ideal. Un software de acest tip le permite sa inteleaga comportamentul acestuia si sa atinga nevoile sale specifice. Mai mult decat atat, el ofera o imagine generala asupra celui mai indicat timp de promovare, permitand utilizarea acestor strategii in directia extinderii listei de prospecti.
In concluzie, o solutie CRM ajuta la targetarea celor mai bune lead-uri, in cel mai scurt timp, cu cele mai eficiente resurse.
3. Dezvoltarea profilului clientilor si a relatiei cu acestia
O crestere de 5% in retentia consumatorilor duce la o crestere minima de 25% a profitului unei companii. Mai mult decat atat, 93% dintre acestia sunt predispusi sa cumpere produsele sau sa apeleze la serviciile unei companii de mai multe ori daca ea are un sistem de suport clienti eficient.
Un software CRM contribuie la intarirea acestor verticale, directionand campaniile de marketing si eforturile de vanzari in directiile corecte. El te sustine in organizarea multiplelor operatiuni cu clientii, pornind de la mesaje automate de intampinare pana la procesul de checkout.
Mai mult, in contextul in care acestia din urma apeleaza la serviciul tau de suport, reprezentantii companiei tale vor avea posibilitatea de a accesa instant toate informatiile care ii pot ajuta in gasirea unei solutii, cum ar fi achizitiile trecute, preferintele si multe altele.
4. Facilitarea rapoartelor si a relevantei datelor cuprinse in acestea
Este esential pentru un business sa isi formeze o imagine asupra cifrei de afaceri pe care poate sa o genereze in viitorul apropiat. In afara acesteia, oamenii cheie pot intampina dificultati in luarea unor decizii informate in privinta cresterii companiei.
Un sistem CRM stocheaza informatia intr-o unica baza de date, facilitand astfel analiza sa. Fiind usor de integrate cu alte soft-uri sau plugin-uri, el iti ofera posibilitatea de a genera rapoarte automate cu cifre relevante.
In plus, CRM-ul permite crearea unor rapoarte personalizate, care includ informatii specifice, importante pentru afacerea ta. Toate acestea servesc mentinerii unor perspective actuale asupra companiei si a directiilor de crestere in viitor.
5. Automatizarea task-urilor si a proceselor
Procesul de transformare a unul lead intr-un client, altfel spus de realizare a unei vanzari, implica mai multe etape, fiecare dintre acestea continand numeroase task-uri marunte. Chiar daca ele sunt relevante pentru succesul business-ului tau, consuma timp pretios care ar putea fi folosit in directii mai creative.
O solutie CRM este creata pentru a acoperi si automatiza aceste procese, luand responsabilitatile in cauza de pe umerii angajatilor.