Conform unei analize realizate de Allied Market Research, piata globala a solutiilor ERP va ajunge, pana in 2020, la o valoare de 41,69 miliarde de dolari. Chiar daca impactul acestui tip de sisteme devine din ce in ce mai evident, exista inca o confuzie asupra rolului practic al acestora.
Odata cu intrarea in noul an, este important ca business-urile sa inteleaga si sa adopte instrumentele pe care software-urile ERP le ofera pentru mentinerea competitivitatii. Pe masura ce o organizatie se dezvolta si se extinde apar noi provocari, cum ar fi cresterea in complexitate a proceselor, managementul lantului de aprovizionare si productie, dar si cresterea diverselor cheltuieli.
Adaugand acestui context evolutia tehnologica, pentru companiile medii si mari implementarea unui sistem ERP nu mai reprezinta o alegere, ci o necesitate. In continuare, vom prezenta cateva procese ale unei organizatii care devin dependente in prezent de utilizarea unui astfel de software.
1. Structurarea si analiza datelor
O baza de date unica, obtinuta prin implementarea unei solutii ERP, creste radical calitatea datelor si a rapoartelor. Dat fiind faptul ca aceasta inregistreaza si stocheaza toate informatiile introduse, ea devine un instrument important de business intelligence.
Un ERP faciliteaza si reduce timpul generarii rapoartelor necesare intregii echipe. Altfel spus, un raport care inainte ar necesita zile intregi de cercetare, poate fi obtinut acum doar in cateva minute. Pornind de la venituri si cheltuieli si ajungand la indicatori cheie de performanta (KPI), un sistem ERP integreaza informatii utile oricarui business.
Mai mult decat atat, posibilitatea de a accesa aceste date intr-un timp scurt, in orice moment, permite o cantarire mult mai buna a deciziilor, aspect decisiv pentru mentinerea competitivitatii in prezent.
2. Reducerea costurilor
Chiar daca costurile ridicate ale implementarii unui ERP par a determina anumite companii sa amane utilizarea unui astfel de software, el creste pe termen lung rata de recuperare a investitiei (ROI).
In primul rand, sistemul unifica multe dintre sistemele fragmentate la nivelul unei organizatii, ceea ce ofera posibilitatea angajatilor de a-si folosi mai eficient timpul, care se traduce implicit intr-o scadere a costurilor. Utilizand un ERP, ei nu mai sunt nevoiti sa caute o informatie in mai multe sisteme, ci pot apela la baza de date centralizata.
In al doilea rand, un sistem ERP elimina nevoia de instruire a angajatilor pe mai multe sisteme, aspect care reduce nu doar sumele cheltuite in procesul de formare, ci si efortul logistic. In 2019, reducerea costurilor prin simplificarea proceselor este o strategie a multor companii.
3. Cresterea productivitatii
Companiile de productie au lasat in urma metodele traditionale, transformandu-se digital prin implementarea unui ERP. El faciliteaza optimizarea programelor de productie, a echipamentului si a muncii.
Integrarea tuturor proceselor de baza ale unei organizatii si accesul in timp real la date nu este doar utila, ci devine in 2019 o necesitate, atat timp cat business-ul doreste mentinerea competitivitatii pe piata actuala.
O baza de date integrata elimina sarcini redundante, cum ar fi introducerea informatiilor, si permite sistemului sa efectueze calcule avansate in cateva minute. Angajatii vor avea astfel posibilitatea sa se ocupe in principal de procesele care necesita implicarea umana, sporind rentabilitatea investitiei in privinta muncii. Pe scurt, un sistem ERP poate automatiza cele mai dificile sarcini. Din acest motiv, el creste productivitatea, eficienta si rentabilitatea unui business.
4. Imbunatatirea satisfactiei clientilor
In era digitala, mentinerea si cresterea satisfactiei clientilor reprezinta aspecte fundamentale ale succesului unui business. Tot mai multi oameni cauta sfaturi, servicii si produse online, studiile aratand ca 84% dintre acestia au la fel de multa incredere intr-un review online ca intr-o recomandare a unei persoane apropiate. De aceea, opiniile clientilor vechi sunt decisive.
Cea mai buna modalitate de a imbunatati satisfactia clientilor este furnizarea bunurilor si serviciilor centrate pe nevoile si dorintele acestora. Sistemele ERP sunt echipate cu un software de management a relatiei cu clientii (CRM) sau pot fi integrate cu unul.
Acesta din urma ofera date utile cu privire la clientii unei companii, cum ar fi date de contact, istoricul comenzilor si informatii de facturare. El ajuta angajatii sa dezvolte atat o imagine de ansamblu asupra nevoilor si dorintelor clientilor, cat si o strategie de vanzari eficienta. In 2019, ambele aspecte sunt fundamentale pentru succesul unui business.
5. Monitorizarea precisa a inventarului
O importanta provocare pentru companiile medii si mari este reprezentata de monitorizarea inventarului. Un sistem ERP utilizeaza coduri de bare si numere de serie pentru a urmari fiecare produs, pe intreg lantul de aprovizionare. Cu ajutorul acestuia, veti putea sti intotdeauna care sunt bunurile aflate in depozit, care este stadiul livrarii si ce produse se afla deja pe raft.
Mai mult decat atat, managementul eficient al depozitelor optimizeaza intreg procesul de ridicare, ambalare si expediere, reducand erorile. Cu o precizie mai mare oferita de solutiile ERP, managerii depozitelor pot utiliza in timp real date despre inventar pentru a lua decizii care pot sa ajute business-urile. In anul curent, acest aspect este decisiv.
2019 e anul implementarii unui sistem ERP
Multe companii recunosc valoarea investitiei intr-o solutie ERP, in principal datorita capacitatii acesteia de a spori productivitatea. Ea contribuie la eficientizarea comunicarii si reuneste procesele, tehnologiile si oamenii. Pe masura ce concurenta continua sa creasca in 2019, organizatiile vor trebui sa ofere produse si servicii de o calitate tot mai ridicata la un cost tot mai scazut. Un sistem ERP le permite sa faca acest lucru.