Aproape trei sferturi (73%) dintre companii prioritizeaza inteligenta artificiala in detrimentul tuturor celorlalte investitii digitale cu obiectivul imediat de imbunatatire a rezilientei operationale intr-un context fara precedent, conform unui studiu realizat de Accenture (NYSE:ACN).
Raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat ca 90% dintre liderii de afaceri aplica inteligenta artificiala pentru a aborda aspecte ale rezilientei operationale, care acopera activitatile bazate pe date, cum ar fi finantele (89%) si lantul de aprovizionare (88%), pana la experimentarea cu inteligenta artificiala generativa.
In cadrul studiului, organizatiile au fost evaluate pe baza a sase indicatori de maturitate operationala: inteligenta artificiala, date, procese, talente, colaborare si experienta partilor interesate. Desi doar cateva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reusit au inregistrat in medie marje operationale de 1,4 ori mai mari decat cele ale concurentilor, si, in acelasi timp, a generat inovare cu 42% mai rapida, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% si scoruri de satisfactie cu 30% mai mari.
"Toti directorii executivi sunt presati sa se digitalizeze mai repede, sa puna mai multa rezilienta in afaceri si sa gaseasca noi cai de crestere", a declarat Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations. "Investitiile corecte in tehnologie, in timp ce se promoveaza talentele, datele si procesele, sunt cele care conduc la o noua frontiera a performantei."
Cu o strategie de recrutare a talentelor care reflecta datele si maturitatea digitala, companiile au inregistrat in medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci cand au prioritizat activitatile de formare si competentele specializate pentru a raspunde nevoilor de recrutare a personalului. Acest lucru a fost confirmat si de investitiile care se fac in noi modalitati de lucru (citate de 94%) si de cei 90% dintre respondentii (COO, CIO, CHRO) care intentioneaza sa creasca numarul de personal specializat si tehnic in urmatorii trei ani.
Pentru a profita pe deplin de aceasta oportunitate, liderii ar trebui sa adopte aceste cinci initiative pentru a dezvolta operatiunile si a atinge o noua frontiera a performantei:
- Umanizarea experientelor de inteligenta artificiala: explorarea de noi cazuri de utilizare pentru a imbunatati rezultatele legate de experienta si pentru a simplifica relatiile cu angajatii si clientii.
- Capacitate de decizie privind datele: definirea unei strategii clare care sa reglementeze modul in care sunt create, colectate si completate datele, incurajand dezbaterile si eliminand prejudecatile pentru a capta cele mai eficiente informatii care sa ghideze procesul decizional.
- Inovarea proceselor: Vizualizarea proceselor "asa cum sunt", aplicarea cunostintelor bazate pe inteligenta artificiala pentru a descoperi noi eficiente, simuland in acelasi timp schimbari de scenarii pentru a optimiza imbunatatirea proceselor de afaceri.
- Forta de munca agila: crearea agilitatii in cadrul strategiei fortei de munca; conferirea de competente angajatilor cu o gama de instrumente tehnologice pentru a raspunde nevoilor.
- Abordare de 360°: Crearea de valoare in mod holistic, construind-o de la zero si in toate functiile, utilizand perspective bazate pe date, de la clienti, angajati si alti parteneri din ecosistem.