Grupul britanic Kingfisher, din care face parte Brico Dépôt, a lansat raportul de responsabilitate sociala corporativa pentru perioada 1 februarie 2022 - 31 ianuarie 2023. Odata cu acesta, Brico Dépôt Romania anunta progresele facute pe cei patru piloni ai strategiei de responsabilitate a grupului: colegi, mediu, clienti si comunitate.
Prin urmarirea celor patru prioritati, Brico Dépôt si-a asumat angajamentul de a avea un impact pozitiv in societate si asupra mediului, contribuind la combaterea schimbarilor climatice, facilitand accesul consumatorilor la case mai verzi si mai sanatoase, la preturi accesibile, devenind o companie incluziva si sprijinind organizatiile partenere pentru a remedia locuintele din comunitatile vulnerabile.
„Obiectivul Brico Dépôt este sa facem casele bune accesibile tuturor, iar acest lucru presupune respectarea angajamentului pe care l-am facut atat fata de comunitate, colegi, clienti, cat si fata de mediu. In ultimul an, am inregistrat progrese semnificative in toate cele 4 directii: am fost alaturi de comunitate, am investit in protejarea planetei si am facilitat accesul clientilor la produse care determina economii semnificative de apa si energie, doua dintre resursele vitale. Ne propunem sa ne continuam misiunea si sa ne mentinem pozitia de companie responsabila in Romania”, spune Adela Smeu, CEO Brico Dépôt Romania.
Colegi
Pe parcursul anului 2022/23, Brico Dépôt a semnat Carta Diversitatii si a mai facut un pas important in ceea ce priveste obiectivul de incluziune sociala. Astfel, numarul femeilor in toate functiile de management a crescut de la 35% (in anul precedent) la 37%, iar in prezent, 50% dintre colegii cu functii la nivelul de senior management sunt femei.
In 2022/23, in programul „Digital Evolution”, printr-o investitie de 240.000 euro (dintre care 50% din Fonduri Europene), Brico Dépôt a oferit 5.780 de ore de training pentru 474 de colegi, care au obtinut certificare pentru competente digitale.
In total, Brico Dépôt a investit in peste 37.000 de ore de training si a devenit primul retailer HI (Home Improvement) din Romania care a obtinut certificarea Top Employer.
Mediu
Brico Dépôt Romania a redus cu 41% emisiile de carbon pentru domeniile de aplicare 1 si 2 (Protocolul GHG), comparativ cu nivelul de referinta din 2016/17 si cu 34% fata de anul trecut. In acelasi timp, a fost redus consumul de energie cu 16% fata de anul trecut, 87% din electricitatea obtinuta si folosita provenind din surse regenerabile, urmarind astfel obiectivul de zero emisii de carbon pana in 2040.
In portofoliul Brico Dépôt, 80% dintre produse marca proprie sunt sustenabile, beneficiind de inovatie si tehnologie Kingfisher.
In 2022/23, 93% dintre produsele din lemn si hartie au fost obtinute in mod responsabil, provenind din surse certificate FSC, o crestere de la 89% in 2021/22.
Clienti
Un procent de aproximativ 36% din totalul vanzarilor (29% in anul 2021/22) a fost reprezentat de produse sustenabile, ce ii ajuta pe clienti sa se bucure de eficienta energetica, scazand astfel costurile pentru incalzirea locuintei sau cele pentru consumul apei. Acestea contribuie la obiectivul de a pune la dispozitia clientilor locuinte ecologice la preturi accesibile, precum si la protejarea mediului inconjurator.
Comunitate
Unul dintre principalele obiective ale Brico Dépôt il reprezinta imbunatatirea conditiilor de locuit in comunitatile vulnerabile. Prin intermediul programelor companiei si ale Fundatiei BricoDépôt, au fost investiti peste 1 milion de lei, aproape de noua ori mai mult decat in anul precedent, pentru aproximativ 10.000 de beneficiari directi si indirecti.
Mai mult, angajatii Brico Dépôt au contribuit in comunitate cu 632 de ore de voluntariat, aproximativ de cinci ori mai mult decat in 2021. Contributiile au fost dedicate atat familiilor vulnerabile din Romania, cat si refugiatilor din Ucraina.
Nu in ultimul rand, cel putin de doua ori pe an, angajatii Brico Dépôt ofera cadouri personalizate pentru copiii din comunitatile vulnerabile.
Grupul Kingfisher a facut progrese esentiale in anul 2022/23, reducand emisiile de carbon cu peste 50% si contribuind la imbunatatirea calitatii vietii a peste 2 milioane de persoane, prin intermediul proiectelor comunitare incepute in 2016/17.
"In ultimul an am facut progrese substantiale pentru multe dintre obiectivele noastre. Am avut un inceput foarte bun in ceea ce priveste noua noastra misiune de a atinge un nivel de zero emisii operationale pana in 2040, precum si de a reduce in continuare emisiile din domeniul de aplicare nr. 3 (Protocolul GHG), care sunt deosebit de dificil de abordat pentru comerciantii cu amanuntul. Avem o mare oportunitate de a ajuta la crearea unor locuinte mai sustenabile prin produsele si serviciile noastre si de a contribui la un viitor mai durabil prin activitatea noastra. Asteptam cu nerabdare sa facem progrese suplimentare in atingerea obiectivelor noastre in acest an”, a declarat Thierry Garnier, CEO al Kingfisher. Raportul global de responsabilitate sociala corporativa poate fi consultat aici.