Compania STIHL Romania a implementat un sistem de comert online care le permite dealerilor sa isi integreze business-ul intr-o platforma online de vanzari. “Pana in prezent, la STIHL Online Platform (SOP) au aderat 30 de dealeri, care sunt repartizati uniform pe teritoriul tarii. Lucram la implementarea acestui sistem de peste doi ani si ne bucuram ca partenerii nostri locali si l-au asumat intr-un numar atat de mare. Sistemul va permite fiecarui dealer local sa isi pastreze si sa isi administreze clientii locali, la fel ca pana acum, doar ca acum mai au inca un canal de comunicare si vanzare deschis catre ei”, explica Ioan Mezei, director general STIHL Romania.
STIHL continua dezvoltarea retelei de dealeri, in prezent activand aproximativ 200, cu 375 de magazine. “Ne aflam intr-o extindere continua cu reteaua de dealeri, fiind in permanenta in cautare de parteneri noi, cu viziune de business si inclinatii tehnice. Dezvoltarea unui astfel de business local se poate face relativ usor, daca se respecta un set de reguli si standarde. Aportul investitional propriu minim este de minim 10.000 de euro, iar nivelul la care se poate ajunge cu business-ul este foarte ridicat. Spre exemplu, anul trecut am avut trei dealeri care au atins un nivel al vanzarilor de peste 1 milion de euro, fiecare. Iar anul acesta ne asteptam la inca 5-6 parteneri care sa atinga aceeasi performanta”, declara Ioan Mezei.
Compania continua investitia in dezvoltarea centrului din Otopeni. “In Otopeni avansam rapid cu lucrarile la noul centru de depozitare si logistica, care practic tripleaza ce avem in prezent. Noul spatiu va compensa capacitatea de stocare de care aveam nevoie deja de trei ani. Cu aceasta investitie care se ridica la aproximativ 6 milioane de euro, din fondurile locale ale STIHL Romania, vom demara noi porcese de organizare si vom creste productivitatea, devenind mult mai eficienti in logistica si gestionarea in toate procesele companiei”, precizeaza Ioan Mezei.
Din punct de vedere al business-ului, STIHL Romania a atins in primele patru luni nivelul de anul trecut. La nivel mondial compania a anuntat recent rezultatele financiare, care arata o crestere spectaculoasa de 9.7 procente, cifra de afaceri atigand 3,8 miliarde de euro. Pe langa segmentul produselor cu motoare cu ardere, compania precizeaza ca aceasta crestere s-a datorat si utilajelor cu acumulator, introduse pe piata in ultimii ani, dar si digitalizarii produselor, prin implementarea de solutii inteligente. In tara noastra gamele de motounelte cu acumulator cresc de la an la an, in prezent comercializandu-se peste 22 astfel de echipamente (motoferastraie, motocoase, foarfeci de gradina, suflante, motodebitatoare). In acest an compania va pune pe piata noi astfel de modele, in gama D, destinate profesionistilor.
Compania STIHL a anuntat recent ca in acest an va mai avea loc o schimbare majora la nivelul produselor. Gama VIKING destinata amenajarii gradinilor si peisagisticii va suporta un rebranding la nivel mondial, toate produsele fiind transferate catre brandul STIHL.
Despre compania STIHL
STIHL a depasit cfira de 10 milioane de echipamente motorizate vandute in 2017. La nivelul grupului, activeaza 15.875 angajati, in crestere cu 4,4%, fata anul precedent. Grupul german a avut in 2017 investitii de 248 milioane de euro si anunta ca pana in 2021 acestea vor creste la 1 miliard de euro, la nivel mondial. STIHL Romania este o companie detinuta 100% de firma mama si a fost infiintata in 1997. Compania mama a fost infiintata in 1926 de Andreas Stihl.