Grupul Bosch a anuntat, printr-un comunicat, ca isi continua parcursul de succes al afacerilor, in pofida conditiilor economice dificile si a fluctuatiilor pe anumite piete-tinta. Astfel, vanzarile si profitul din 2018 au atins inca o data nivelul anului anterior, care a fost unul record, din punct de vedere istoric. Potrivit datelor preliminare, furnizorul german de tehnologie si servicii a generat vanzari rezultate din operatiuni continue in valoare de 77,9 miliarde euro, cu toate ca acestea au fost puternic afectate de efectele negative ale cursului de schimb (-2,1 miliarde euro). Daca se aplica ajustarea in vederea eliminarii efectelor cursului de schimb, veniturile au crescut cu +4,3%.
„In pofida mediului economic dificil, Bosch a avut rezultate bune in 2018 atat in ceea ce priveste vanzarile, cat si profitul, marcand inca o data un nivel record. Ca lider al inovarii, vrem sa implementam schimbarile tehnologice si comerciale pe toate pietele in cadrul carora activam, iar focalizarea atentiei pe optiunea strategica a conectivitatii se resimte deja in sens pozitiv”, a declarat dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, in cadrul unei conferinte de prezentare a rezultatelor preliminare.
Bosch a vandut in anul 2018 peste 52 de milioane de produse cu functii de conectare/activare pin intermediul internetului, cu 37% mai multe decat in anul precedent. In 2018, indicatorul EBIT din operatiuni continue a ajuns la aproximativ 5,3 miliarde euro, corespunzator unei marje de 6,9%.
„Bosch isi propune sa se dezvolte peste media pietelor sale de referinta si sa isi asigure un nivel ridicat al rentabilitatii, in ciuda conditiilor economice dificile, preconizate pentru intervalul urmator, a declarat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, vicepresedinte al consiliului de administratie si director financiar. "". Concentratia noastra strategica asupra conectivitatii se face platita ", a adaugat Denner. Bosch a vandut in anul 2018 un total de 52 de milioane de produse activate pe web, cu 37% mai mult decat in anul precedent. In 2018, EBIT (castigul inainte de rezultatul financiar si impozitul) din operatiuni a ajuns la aproximativ 5,3 miliarde de euro. Aceasta va genera o marja EBIT din operatiuni de 6,9%.
„Bosch isi propune sa se dezvolte mai bine decat pietele sale si sa isi asigure nivelul ridicat al castigurilor, in ciuda conditiilor economice dificile asteptate. Ne propunem o crestere a competitivitatii in cadrul tuturor segmentelor de de afaceri, astfel incat sa putem finanta extinderea cercetarii in dezvoltare tehnologica si, implicit, sa asiguram viitorul sustenabil al companiei noastre”, a adaugat prof. Stefan Asenkerschbaumer, vicepresedinte al consiliului de administratie si director financiar.
Segmentul de energie si constructii a generat 5,5 miliarde euro
Toate segmentele de afaceri ale Bosch au consemnat o performanta notabila in 2018. Cota de crestere a vanzarilor din domeniul solutiilor pentru mobilitate (Mobility Solutions) a depasit din nou rata de majorare globala a industriei automobilelor. Conform datelor preliminare, vanzarile pe acest segment au crescut cu +2,3%, pana la 47 miliarde euro, iar daca se aplica ajustarea pentru a elimina efectele negative ale cursului de schimb, cifra respectiva reflecta o crestere de 4,7%. Sectorul de bunuri de consum a realizat vanzari de 17,8 miliarde euro, in scadere cu -3,2%. Efectele puternice ale ratei de schimb valutar, precum si presiunea puternica asupra preturilor, manifestata pe anumite piete-cheie, au avut un impact negativ asupra afacerilor derulate de BSH Hausgeräte GmbH si Bosch Power Tools. Insa, daca se elimina efectele cursului de schimb, vanzarile diviziei respective au crescut cu +0,9%. In domeniul tehnologiei industriale, vanzarile s-au majorat la 7,4 miliarde de euro (+8,9% in termeni reali, reflectand cea mai puternica sporire procentuala sau +11% fara efectele negative ale cursului de schimb). Divizia Drive & Control Technology si-a continuat procesul de dezvoltare, in timp ce segmentul de afaceri din domeniul energiei si al constructiilor a generat vanzari de 5,5 miliarde euro, in crestere cu +2,3% in termeni reali sau cu +4,7% in termeni comparabili – la un curs de schimb stabilizat.
Din punct de vedere regional, Bosch a inregistrat evolutii optime in Europa, cu vanzari in crestere pana la 41 miliarde euro (+2,1% in termeni reali sau +3,7% dupa ajustare, prin eliminarea impactului cursului nefavorabil de schimb). Cea mai mare parte a acestei cresteri s-a datorat subsidiarelor din Germania si Austria. In America de Nord , vanzarile au fost de 12,3 miliarde euro, constatandu-se o majorare nominala de +2,8% sau de +7,9% la o rata de schimb nemodificata intre USD sau CAD si euro. Principalul motor de crestere a vanzarilor a fost, in partea de nord a continentului american, industria auto, cu un avans deosebit al comenzilor. In schimb, in America de Sud, vanzarile s-au plasat sub nivelul anului precedent, din cauza efectelor extrem de negative ale cursului de schimb pe pietele Braziliei si Argentinei. In termeni nominali, vanzarile au scazut cu -7,8%, pana la 1,4 miliarde euro, insa, la un curs de schimb stabil, acestea ar fi crescut cu +8,9%. Vanzarile din Asia-Pacific si Africa au crescut in termeni reali cu +0,4%, pana la 23,2 miliarde euro (sau cu +3,1% la rate constante de schimb), ceea ce inseamna ca, in prezent, subsidiarele din regiune au un aport de aproape 30% la vanzarile totale ale grupului Bosch.
Acest parcurs deosebit al afacerilor a insemnat in acelasi timp, dupa cum arata dr. Volkmar Denner si prof. Stefan Asenkerschbaumer, o majorare a numarului de angajati si colaboratori. La nivel mondial, grupul Bosch avea aproximativ 410.000 de asociati la data de 31 decembrie 2018, cu 7.800 mai multi decat in anul precedent. Cea mai mare crestere a numarului de angajati a avut loc in Europa si Asia-Pacific, numai in Germania activand 1.700 de asociati noi. La nivel de grup, cererea sporita de forta de munca inalt specializata, mai ales pe segmentele de experti IT si specialisti software, urmeaza sa se remarce inclusiv pe termen scurt si mediu.
Pentru 2019, managerii Bosch se asteapta ca economia globala sa se majoreze cu o rata de +2,3%. „Previziunile noastre prudente se datoreaza numeroaselor probleme geopolitice, de natura sa aiba efecte economice nedorite, cum ar fi fenomenul Brexit (nerezolvat inca in termeni amiabili) si diversele conflicte de natura comerciala. In plus, politicile economice protectioniste, promovate agresiv sub forma unor tarife punitive sau retragerile unor state din acordurile de liber-schimb submineaza cheltuielile si investitiile consumatorilor”, a avertizat directorul financiar al Bosch, prof. Stefan Asenkerschbaumer. Cu toate acestea, conducerea Bosch spera ca grupul sa se dezvolte peste media pietelor sale tinta, in anul curent si, cu toate ca s-au efectuat si urmeaza sa se realizeze investitii substantiale in avans (transpuse in cheltuieli pe masura, evaluate la cel putin 4 miliarde euro numai in domeniul automatizarii si in cel al roboticii, pana in anul 2022, mai ales pe segmentul conducerii automate a autovehiculelor), sa se poata asigura in continuare, la nivel de grup, un nivel ridicat de profitabilitate.