Ministerul Transporturilor in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, are responsabilitatea pregatirii si gestiunii portofoliului de proiecte pentru finantarea din fonduri europene in perioada 2014-2020 si post 2020 in conformitate cu Master Planul General de Transport. Conform prevederilor Master Planului General de Transport, legatura rutiera cu Moldova reprezinta o prioritate absoluta ce cuprinde 3 coridoare principale de legatura suprapuse cu reteaua Trans-Europeana de Transport si anume:
I. Coridorul Moldova - Transilvania - Europa Centrala din care face parte Autostrada Montana cu sectiunile Targu Neamt - Iasi - Ungheni si sectiunea Targu Mures - Targu Neamt cu o valoare totala estimata fara TVA a coridorului de 4,13 miliarde euro si o lungime totala de 318 km;
II. Coridorul Brasov - Oituz - Bacau cu o lungime de 160 km si o valoare estimata de 1,84 miliarde euro fara TVA;
III. Coridorul Bucuresti - Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Roman - Pascani cu o lungime de 327 km si o valoare estimata de 1,35 miliarde euro fara TVA.
Ministerul Transporturilor, prin Organismul Intermediar pentru Transport, va intreprinde toate demersurile necesare in vederea obtinerii finantarii necesare realizarii tuturor obiectivelor de conectivitate rutiera a Moldovei, in perioada curenta de programare si post 2020.