Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) organizeaza in perioada 27-31 mai 2019, in parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB) si sub auspiciile Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, evenimentul Bucharest CyberDrill, la sediul universitatii partenere.
Dezvoltat in cadrul celei de-a patra initiative regionale europene a Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (ITU) privind consolidarea increderii in utilizarea tehnologiilor informationale, Bucharest CyberDrill este un eveniment amplu care cuprinde o componenta de sesiuni de pregatire si instruire in materie securitate cibernetica pentru companii (27-28 mai), o conferinta (29 mai) cu participare internationala din peste 17 tari ce aduce in prim planul discutiilor problemele curente din domeniul securitatii cibernetice la nivel mondial si care se va incheia cu o prezentare a unor diverse scenarii ce implica cele mai comune tipuri de atacuri cibernetice.
”Atacurile cibernetice prejudiciaza anual economia globala cu 400 miliarde euro, iar impactul economic al criminalitatii cibernetice a crescut de cinci ori din 2013, fiind considerata o provocare pentru insasi securitatea interna a UE. De aceea, reactia rapida la astfel de incidente este vitala pentru limitarea pagubelor si protejarea utilizatorilor. Scopul evenimentului Bucharest CyberDrill este acela de a dezvolta si consolida capacitatea de raspuns in materie de securitate cibernetica, precum si capacitatea de comunicare/interactiune a reprezentantilor companiilor participante la acest exercitiu. De asemenea, evenimentul isi propune sa asigure un efort colectiv continuu in ceea ce priveste contracararea amenintarilor cibernetice din cadrul centrelor de raspuns la incidente de securitate cibernetica din Europa”, a declarat Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
MCSI a lansat, la 2 mai 2019, prin Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica, un numar unic, 1911, apelabil din toate retelele, la care pot fi raportate incidentele de securitate cibernetica de catre persoane fizice, juridice si institutii publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistenta primara si consiliere pentru diagnosticare si remediere.