RO EN
Coșul este gol

MASTERCARD: Tranzactiile online trebuie sa includa autentificarea prin doi factori

In contextul platilor digitale care castiga teren, studiul1 recent lansat de Mastercard releva nevoia consumatorilor pentru o securitate sporita a tranzactiilor digitale si increderea in acestea.
Cel mai nou studiu Mastercard dezvaluie faptul ca, in prezent, 23% dintre consumatori isi fac cumparaturile online, in medie de 6 ori pe luna. Comparativ cu anul 2016, popularitatea tranzactiilor online distribuite, intre persoane, a crescut cu 8%, iar 66% dintre consumatori sustin ca isi platesc facturile lunare online, ceea ce arata ca tranzitia diferitelor tipuri de plati in mediul digital este din ce in ce mai rapida. In plus, 55% dintre respondentii care nu folosesc inca aplicatii pentru plati, sustin ca le-ar folosi daca ar beneficia de costuri mai scazute.
„Pe masura ce dispozitivele digitale devin din ce in ce mai populare, e necesar sa ne asiguram ca platile efectuate cu ajutorul acestora raman in continuare sigure pentru consumatori. De aceea, autentificarea platilor este importanta pentru a ne asigura ca persoanele neautorizate nu au acces la conturi. Din fericire, consumatorii sunt deschisi la masurile care sustin securitatea digitala. Cel mai nou raport Mastercard indica faptul ca 48% dintre respondenti considera securitatea propriului cont cea mai importanta conditie care trebuie indeplinita atunci cand aleg sa plateasca cu un dispozitiv digital, urmata de securitatea datelor personale, prioritizata de 41% dintre acestia.”, declara Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard Romania.
Odata cu noua reglementare care va intra in vigoare din luna septembrie a acestui an, tranzactiile online trebuie sa includa autentificarea prin doi factori. Acest lucru ii conditioneaza pe consumatori sa se autentifice prin doua dintre cele trei moduri disponibile: prin ceva ce sunt, cum ar fi amprenta acestora sau trasaturile fetei, prin ceva ce detin, cum ar fi telefonul mobil, cardul sau token-ul, si prin ceva ce cunosc, precum parola sau codul PIN.
Mai mult, studiul arata ca noua reglementare UE care impune autentificarea prin doi factori, in cazul tuturor tranzactiilor efectuate, este imbratisata de consumatori. 42% dintre respondentii studiului au declarat ca ar folosi cardul mai des pentru tranzactii daca ar exista un pas aditional pentru autentificare si, prin urmare, o securitate sporita, in timp ce 48% ar continua sa cumpere online la fel de des ca si pana acum.
Parolele si codurile statice nu ofera o protectie atat de mare cum ar trebui, arata noul studiu realizat de Mastercard. Doar 7% dintre respondenti folosesc o aplicatie sau un serviciu dedicat stocarii parolelor proprii, iar 25% le noteaza intr-o agenda.
Pe masura ce nevoia unui pas aditional de autentificare in procesul de plati online se confirma, Mastercard a intrebat consumatorii care sunt metodele preferate de autentificare. 44% dintre respondenti prefera biometria, cele mai populare alegeri fiind amprenta (35%), scanarea irisului (13%), autentificarea faciala (12%), alaturi de recunoasterea vocala, aleasa de 10% dintre acestia, fapt ce arata un mare potential pentru aceasta modalitate. Alte metode de autentificare populare in preferintele respondentilor sunt parola unica primita prin SMS in timpul tranzactiei (61%) si SecureCode, codul unic primit prin SMS sau prin aplicatia de mobile banking (45%). In ciuda faptului ca este cea mai uzuala metoda de autentificare, codul PIN se situeaza pe a patra pozitie in topul preferintelor acestora, cu un procent de 41% dintre respondenti care apeleaza la aceasta metoda.
„Beneficiile autentificarii biometrice sunt evidente avand in vedere ca trasaturile noastre unice sunt cel mai greu de copiat si, totodata, sunt la indemana, iar folosirea biometriei ca metoda de autentificare ofera consumatorilor atat o experienta pozitiva in momentul platilor, cat si un sentiment de securitate.”, adauga Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter