RO EN
Coșul este gol

Grupul HORNBACH majoreaza veniturile prognozate pentru anul financiar 2019/2020

In primele 9 luni ale exercitiului financiar 2019/20 (1 martie-30 noiembrie 2019), grupul Hornbach (Hornbach Holding AG & Co. KGaA) a inregistrat o crestere puternica a cifrei de afaceri si a rezultatului. Cresterea imbucuratoare a vanzarilor cu 7,8%, ajungand la 3.745,3 milioane de euro (anul precedent 3.475,5 milioane euro), a dus, impreuna cu optimizarea costurilor, la cresterea rezultatelor. Astfel, grupul Hornbach si-a majorat rezultatul operational EBIT ajustat cu elemente neoperative cu 33%, ajungand la 240,2 milioane de euro (anul precedent 180,6 milioane de euro). Rezultatul per actiune a holdingului se afla dupa 9 luni la 8,02 euro (anul precedent 6,26 euro). Pe baza cresterilor rezultate in al III-lea trimestru, Consiliul de Administratie a majorat veniturile prognozate pentru intregul an financiar 2019/20.
Cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2019 opera in total 159 de magazine de materiale de constructii si gradinarit, precum si magazine online in noua tari europene, a crescut in primele 9 luni cu 7,5%, ajungand la 3.499,3 milioane de euro (anul precedent 3.256,1 milioane de euro). Magazinele de materiale de constructii si gradinarit au inregistrat in primele 9 luni o crestere a cifrei de afaceri de 7,1% (anul precedent 3,8%), pe o suprafata de vanzare comparabila si eliminand efectele cursului valutar.
Cifra de afaceri a magazinelor de materiale de constructii Hornbach de pe piata din Germania si a magazinului online a crescut in primele 3 trimestre din 2019/20 cu 5,6%, ajungand la 1.782,1 milioane de euro (anul precedent 1.687,7 milioane de euro). Cifra de afaceri in Germania a crescut cu 6,2% (anul precedent 1,6%), la o suprafata de vanzare comparabila. In cele opt tari din restul Europei cifra de afaceri a crescut cu 9,5%, ajungand la 1.717,2 milioane de euro (anul precedent 1.568,3 milioane de euro). Ponderea vanzarilor magazinelor din afara Germaniei la totalul cifrei de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a majorat de la 48,2% la 49,1%. Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,1% (anul precedent 6,3%), la o suprafata de vanzare comparabila si eliminand efectele cursului valutar.
„In special in Germania am accelerat puternic in primele 9 luni, in comparatie cu anul precedent. Nu numai ca ne-am apropiat mult mai mult de ratele noastre de crestere ridicate din afara Germaniei, dar am marit si distanta fata de bransa. Nivelul ridicat de satisfactie al clientilor se reflecta si in clasamentul unor sondaje de opinie renumite. In Germania, precum si in magazine importante din strainatate, precum Olanda sau Austria, detinem un loc fruntas in ceea ce priveste aprecierea clientilor“, spune Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie Hornbach Management AG.
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care opereaza in prezent 31 de magazine de materiale de constructii in sud-vestul Germaniei, precum si doua magazine in Franta, in apropierea granitei cu Germania (Lothringen), a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri in primele 9 luni cu 12,4%, ajungand la 244,8 milioane de euro (anul precedent 217,7 milioane de euro).
Rezultatul operational ajustat creste semnificativ
Datorita evolutiei semnificative a cifrei de afaceri si a optimizarii costurilor in grupul DIY, rezultatul operational (EBIT) ajustat al grupului Hornbach a depasit de peste doua ori valoarea in al III-lea trimestru, ajungand la 41,8 milioane de euro (anul precedent 19,7 milioane de euro). In total, EBIT ajustat a crescut in primele 9 luni cu 59,6 milioane de euro (plus 33%), ajungand la 240,2 milioane de euro (anul precedent 180,6 milioane de euro). Activitatea operativa a avut cea mai mare pondere la cresterea cu peste 50 milioane de euro, restul rezultand din prima aplicare a standardelor contabile IFRS 16 (leasing). Marja EBIT ajustata a crescut, in comparatie cu aceleasi interval din anul precedent, de la 5,2% la 6,4%. Rezultatul per actiune a holdingului a crescut la 8,02 euro (anul precedent 6,26 euro).
La nivelul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a urcat in primele 9 luni din 2019/20 cu 49,5%, ajungand la 200,9 milioane de euro (anul precedent 134,3 milioane de euro). Rezultatul per actiune al magazinelor de materiale de constructii si gradinarit a fost de 3,72 euro (anul precedent 2,89 euro). Hornbach Baustoff Union GmbH si Hornbach Immobilien AG au contribuit la rezultatul concernului cu 5,5 milioane de euro (anul precedent 6,6 milioane de euro), respectiv 43,1 milioane de euro (anul precedent 42,3 milioane de euro).
Prognoza privind cresterea rezultatelor pentru exercitiul financiar 2019/20
Prognoza rezultatelor pentru intregul an 2019/20 a fost reevaluata, pe fondul cresterii substantiale a veniturilor in al III-lea trimestru si in primele 9 luni. Se preconizeaza ca EBIT-ul ajustat (anul precedent 134,9 milioane de euro) al grupului Hornbach va creste cu un procent de doua cifre (partea de jos pana la mediu a intervalului) (anterior: „cu peste 20%“). A fost confirmata prognoza privind cifra de afaceri pentru exercitiul financiar 2019/20, astfel cifra de afaceri va creste cu un procent de o cifra, in intervalul mediu spre superior.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter