Dupa un deceniu de la lansarea marcii Brikston, producatorul de materiale pentru zidarie si finisaje Brikston Construction Solution SA estimeaza ca va atinge pragul de 20 de milioane de euro ca cifra de afaceri in 2018. In ultimii 10 ani, sectiile au functionat la capacitati maxime, iar productia de caramida a fost dublata. Totodata, compania si-a propus sa cresca valoarea exporturilor catre Republica Moldova si Ucraina pana la 2 milioane de euro.
Brikston este marca de caramizi si blocuri ceramice produse de Brikston Construction Solution SA si reprezinta peste 90% din cifra de afaceri a companiei. Brikston Construction Solution SA este unul dintre liderii pietei romanesti a materialelor pentru zidarie si finisaje, cu o experienta de 50 de ani si peste 200 de angajati, fiind recunoscuta pentru calitatea superioara a produselor sale.
Compania a implinit o jumatate de secol de activitate pe piata romaneasca a materialelor de zidarie si finisaje, din care ultimii 10 ani sub brandul Brikston. In anul 2007, pachetul majoritar de actiuni Ceramica SA a fost preluat de catre fondul privat de investitii, moment in care au fost efectuate schimbari majore in cadrul companiei. Datorita investitiilor majore in liniile de productie, branding si cercetare-dezvoltare, Brikston a ajuns la un volum anual al vanzarilor de aproximativ 350.000 mc de caramida si blocuri ceramice, mai mult decat dublu comparativ cu 2007.
Decizia strategica din spatele brandului Brikston
“Brikston, unul dintre brandurile cele mai cunoscute de pe piata de caramida, a fost creat in anul 2008 cu sprijinul companiei Brandient, in momentul transformarii Ceramica SA dintr-un operator local intr-un producator national. Decizia de a intra in acel an pe piata din Romania cu o noua marca a fost una strategica, bazata pe o noua nevoie de identitate a companiei si a produselor” a declarat Iulian Mangalagiu, CEO Brikston Construction Solution SA.
Datorita faptului ca 85% din vanzarile Brikston sunt adresate segmentului rezidential care a inregistrat cresteri constant in ultimii ani, afacerile companiei s-au situat pe un trend ascendant. La aceste rezultate a constribuit inclusiv extinderea retelei de distributie, brandul Brikston fiind prezent in peste 250 de puncte de vanzare a distribuitorilor din intreaga tara cat si in lanturile de tip DIY precum Dedeman, Leroy Merlin, BricoDepot, Hornbach, dar si in magazinul online al companiei.
“Suntem in plin sezon de constructii in acest moment. Piata rezidentiala se dezvolta rapid in toate zonele tarii, cu precadere in polii economici Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov si Iasi si estimam o crestere a pietei intre 5-10% pana la finele anului. Avantajati de pozitionarea geografica, deservim cu usurinta Republica Moldova si Ucraina, unde ne-am propus sa crestem volumul exporturilor pana la 10% din cifra de afaceri in acest an.” a adaugat Iulian Mangalagiu, CEO Brikston Construction Solution SA.
In 2018, Brikston s-a concentrat pe imbunatatirea eficientei si productivitatii in diverse sectoare de activitate, deruland investitii de peste 1 milion de euro in achizitii de utilaje, in optimizarea portofoliului de produse si in activitatea de cercetare-dezvoltare, o componenta esentiala pentru companie in contextul cerintelor actuale ale pietei. Managementul Brikston are in vedere crearea unor noi solutii cu aplicabilitate in constructia de case eficiente energetic, o tendinta europeana care incepe sa devina evidenta si in Romania.
„Preocuparea pentru protectia mediului este in centrul atentiei noastre si vrem sa fim leaderi si la acest capitol. Cresterea costurilor utilitatilor din ultimii doi ani ne motiveaza sa dezvoltam materiale de constructii cu calitati superioare din punct de vedere al eficientei energetice. Ne indreptam cu pasi repezi catre 2020 cand noile proiecte rezidentiale vor trebui sa respecte legislatia europeana, prin reducerea consumului energetic pana la aproape de zero, iar acest lucru va avea impact semnificativ in transformarea industriei de materiale de constructii” a declarat Iulian Mangalagiu.