Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., in calitate de beneficiar, a elaborat si depus Aplicatia de Finantare pentru proiectul ”Imbunatatirea sigurantei rutiere pentru legatura orasului Timisoara cu Autostrada Arad-Timisoara-Lugoj”, in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.5 Apel de proiecte ce vizeaza cresterea gradului de siguranta si imbunatatirea conditiilor de mediu pe toate modurile de transport-proiecte noi de investitii, Operatiunea-Cresterea gradului de siguranta si securitate pe toate modurile de transport si reducerea impactului transporturilor asupra mediului.
Obiectivul general al proiectului „Drum de legatura autostrada Arad-Timisoara-DN 69” consta in realizarea conexiunii autostrazii A1 cu orasul Timisoara si alte drumuri nationale si judetene conexe, in vederea descarcarii traficului rutier de pe autostrada Arad-Timisoara, cu scopul cresterii mobilitatii la nivelul infrastructurii rutiere aferente retelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivitatii economice si la imbunatatirea conditiilor in transportul rutier de marfuri si calatori si la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic prin reducerea duratelor de transport.
Prin reducerea blocajelor si asigurarea tuturor parametrilor de siguranta, indicatorul de reducere a numarului de accidente va fi indeplinit, realizandu-se astfel indicatorul de rezultat specific Axei 2.5: „Decese inregistrate in urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori”-0,21 decese/1 mil. locuitori, in primul an de operare a proiectului (anul 2020).
Obiectivele specifice ale proiectului: economii de timp pe relatia Arad-Timisoara (Nord), pentru autoturisme de 6 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 38 de minute), in anul 2019; economii de timp pe relatia Arad-Timisoara (Nord), pentru vehicule grele de 5 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 39 de minute), in anul 2019; economii de aproximativ 1 500 mii euro din reducerea timpului de calatorie pentru pasageri, in primul an integral de operare (2019); economii de aproximativ 320 000 mii euro din reducerea timpului de calatorie pentru pasageri pe perioada de operare a investitiei considerata in analiza (2019 - 2045); reducerea numarului de accidente rutiere, datorita conditiilor bune de circulatie si a masurilor de siguranta circulatiei implementate-0,21 decese/1 mil. locuitori, in primul an de operare a proiectului (anul 2020).; reducerea poluarii aerului, pe perioada de analiza, pe ansamblul retelei.
Rezultatele asteptate, pentru acest proiect sunt: construirea a 10 km de drum nou; construirea a 2 poduri si 6 pasaje; indicator de rezultat specific Axei 2.5: „Decese inregistrate in urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori” - 0,21 decese/1 mil. locuitori, in primul an de operare a proiectului (anul 2020).
Valoarea totala a proiectului este de 259.758.060,44 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-164.556.864,00 lei, 25% contributia proprie-54.852.288,00 lei, restul de 40.348.908,44 lei reprezentand TVA. Durata proiectului este de 87 luni.