RO EN
Coșul este gol

APROBARE amplasament pentru modernizare cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti” face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT), fiind propus pentru finantare din POIM, Axa Prioritara (AP) 1. Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a transportului cu metroul, Obiectivul Specific (OS) 1.2. Cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala.
„Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti” a fost aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 64/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr 220/2002, modificata si completata prin Legea nr. 58/2007, care prevede la pct. III.l. 1 Etapa a IlI-a de dezvoltare: „Dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, metrou si pe calea ferata, in vederea asigurarii accesului in zona de Est a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti”.
Cresterea traficului pe DN1 si pe soseaua de centura a Bucurestiului creeaza blocari pe arterele de acces catre Aeroport International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB). In prezent, deplasarea utilizatorilor transportului aerian la si dinspre Aeroportul International Henri Coanda se face cu mijloace auto (autobuze, taxiuri, mijloace auto proprietate personala) pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti (DN1).
In mod asemanator se deplaseaza la locurile de munca din zona aeroportuara si personalul companiilor aeriene si auxiliare care isi desfasoara activitatea pe aeroportul Henri Coanda. Acestia reprezinta anual inca cca. 5 000 000 pasageri, care pot constitui intr-o buna masura utilizatori ai unui sistem alternativ de transport celui auto.
Racordul c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, contribuie la:
- dezvoltarea si extinderea legaturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu intreaga retea de cale ferata a Romaniei si cu reteaua europeana de transport TEN-T, precum si conexiunea cu modurile de transport urban (metrou, tramvai, etc.).
- atragerea unui numar cat mai mare de calatori din localitatile limitrofe pe transportul feroviar, etc.
Linia de cale ferata dintre Aeroport International Henri Coanda Bucuresti si Gara de Nord va permite transportul pasagerilor din Bucuresti, precum si transportul catre alte orase din Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter