Obligati sa isi petreaca majoritatea timpului acasa, din cauza restrictiilor impuse de pandemie, in 2020, romanii au investit mai mult in amenajarea locuintelor. In acelasi timp, numarul celor care au apelat la ajutorul designerilor de interior pentru a eficientiza acest proces s-a majorat cu 20% fata de anul trecut. In consecinta, magazinele de profil anunta vanzari peste asteptari.
"Pe zona de amenajari interioare se resimte un trend ascendent. Atat nisa, cat si comertul online au crescut in acest an, iar in 2020, neakaisa.ro a reusit sa dubleze valoarea vanzarilor de anul trecut. Am observat anumite modificari si in comportamentul clientilor nostri. Au mers mai mult catre produse cu un cost peste medie, au acordat o atentie sporita calitatii si multi dintre ei au apelat la ajutor de specialitate. Din estimarile noastre, anul acesta numarul celor care au lucrat cu un architect sau designer de interior pentru a eficientiza procesul de amenajare s-a majorat cu 20%", spune Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
La cresterea totala a vanzarilor retailerilor a contribuit si evenimentul Black Friday, din perioada 13-15 noiembrie 2020.
"Black Friday este cel mai important eveniment de vanzari al anului. In contexul cresterii comertului online si a interesului pentru amenajari interioare, evenimentul a reusit sa dubleze valoarea vanzarilor aferente evenimentului din 2019. Cosul de cumparaturi a fost sensibil mai mare decat anul trecut, crescand pana la 1.800 lei, de la 1.450", completeaza Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
Magazinele de home&deco estimeaza ca actualul trend din piata se va mentine si in 2021 si au in plan adaugarea de produse noi in oferta, dar si marirea echipelor.
"Nu avem motive sa credem ca situatia actuala legata de pandemie se va schimba cu mult, cel putin in prima parte a lui 2021. In plus, volumul constructiilor rezidentiale a evoluat, iar multe locuinte noi sunt aproape finalizate si urmeaza a fi puse in vanzare. Astfel, estimam o continua crestere a vanzarilor pe nisa noastra. In prezent, avem in portofoliu aproximativ 10.000 de produse, iar anul urmator planuim sa dublam aceasta cifra. In ultimul an, am extins echipa cu doi noi membri si ne dorim ca, in viitorul apropiat, sa angajam inca doi", incheie Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
***
Platforma online NeaKaisa s-a lansat cu o gama restransa de produse pentru casa si gradina si a crescut, treptat, pana la peste 10.000 de produse disponibile din categorii variate - de la vase de toaleta, lavoare, cazi si baterii baie & solutii complete de amenajare casa, pana la intretinere gradina - generatoare, freze de zapada si compresoare. In peste 6 ani de activitate, platforma a contribuit la amenajarea a peste 20.000 de bai, prin vanzarea a peste 45.000 de produse.