Lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, grupul german Bosch a anuntat ca va infiinta, in ianuarie 2016, o noua divizie - Bosch Global Service Solutions -, pentru a reuni si a-si extinde gama de servicii intr-un mod mai eficient, potrivit datelor companiei. "Solutiile conectate creeaza numeroase oportunitati noi de afaceri, mai ales in ceea ce priveste serviciile. Bosch are perspective foarte bune in acest sens: compania dispune de cunostintele tehnice necesare in materie de software si foloseste propriile centre de comunicare, cum sunt cele pentru monitorizarea si intretinerea de la distanta a cladirilor, sistemelor energetice si instalatiilor industriale", se arata intr-un comunicat al grupului german.
Pe masura ce nivelul de trai si speranta de viata cresc, mai ales in tarile cu economii dezvoltate, asteptarile in materie de confort sunt in continua evolutie - la fel ca nevoia de sisteme de securitate, precum si sistemele de protectie impotriva spargerilor si incendiilor. Toate acestea sporesc cererea pentru solutii care automatizeaza procedurile si facilitatile standard la nivelul cladirilor si sistemelor energetice: de exemplu, sistemele de iluminare, incalzire, climatizare si de alarma, care se activeaza si se dezactiveaza automat la intrarea sau iesirea dintr-o cladire. Utilizatorii doresc ca tehnologia respectiva sa fie usor de instalat si de utilizat, de pilda prin intermediul unui ecran tactil de tipul celor folosite pentru telefoane inteligente si tablete. O conditie obligatorie pentru automatizarea sistemelor energetice si a cladirilor este asigurarea conectivitatii intre cladirile si dispozitivele care impartasesc informatii prin intermediul internetului lucrurilor (IoT). "Solutiile noastre conectate ne permit sa realizam cladiri inteligente si sisteme energetice adaptate cerintelor viitorului. Insa conectivitatea nu reprezinta un scop in sine. Utilizatorii trebuie sa vada ca aceasta aduce un plus de valoare: de exemplu, ca nu vor mai fi nevoiti sa efectueze sarcini de rutina obositoare, care necesita timp sau ca vor obtine o reducere a costurilor de exploatare. Atunci cand vorbim de conectivitate, ne concentram atentia pe standarde si platforme deschise. Solutiile noastre indeplinesc intotdeauna cele mai inalte standarde privind protectia si securitatea datelor", a declarat dr. Stefan Hartung, membru in Consiliul de Administratie al Robert Bosch GmbH si responsabilul diviziei de Tehnologie pentru constructii si energie din cadrul grupului german.
Preluari si parteneriate noi, pentru dezvoltarea sectorului de servicii
Pentru a sustine cresterea continua, Bosch isi extinde gama de produse si prezenta pe piata a diviziei Tehnologie pentru constructii si energie, procesul fiind accelerat inca din acest an. Astfel, in luna ianuarie 2015, compania a anuntat achizitia companiei Climatec (din SUA), firma recunoscuta in industria de constructii ca furnizor independent de servicii pentru integrarea si automatizarea sistemelor esentiale ale cladirilor, inclusiv generarea de energie electrica, climatizare si securitate. Compania ofera servicii de consultanta, planificare, instalare si intretinere de la distanta de la o singura sursa si este activa in mai multe sectoare diferite.
Tot in acest an, Bosch a infiintat o societate mixta impreuna cu firma chineza de tehnologie Midea, pentru a produce sisteme cu debit variabil de agent frigorific (VRF). Acestea folosesc diferite debite de agent frigorific pentru incalzirea si climatizarea cladirilor comerciale. In viitor, Bosch va putea oferi clientilor industriali la nivel mondial o gama completa de sisteme, inclusiv incalzire, ventilatie si climatizare. Lansarea productiei este planificata pentru luna ianuarie 2016.
In aprilie 2015, Bosch a achizitionat specialistul in conectivitate ProSyst, furnizor de aplicatii software si middleware pentru portaluri. In casele conectate sau inteligente, software-ul ProSyst are rol de interpret pentru dispozitivele diferitilor producatori.
***
Prezent in tara noastra de peste doua decenii, grupul Bosch a incheiat anul 2014 in Romania cu o cifra de afaceri de 210 milioane de euro (933 milioane de lei), pentru anul in curs conducerea companiei estimand o evolutie cuprinsa intre 12% si 15% a incasarilor, caz in care vanzarile totale ar putea depasi 240 milioane de euro. La nivel de grup, afacerile globale s-au majorat, in 2014, cu 6,2%, pana la 48,9 miliarde euro.