In contextul distantarii sociale, a devenit tot mai evidenta nevoia de crestere a suprafetelor existente in cladirile de birouri, motiv pentru care un total de peste 25.000 mp au fost inchiriati in Globalworth Plaza, Globalworth Campus si cladirea din Bd. Expozitiei. Portofoliul Globalworth Romania a fost consolidat prin prelungirea sau extinderea unor contracte pe o perioada cuprinsa intre 3 si 11 ani cu parteneri-cheie precum Adecco, Cegedim, Clinicile si Laboratoarele Sfanta Maria, Mazars sau una din cele mai importante banci din sistem care are inchiriata cladirea Globalworth de pe B-dul Expozitiei.
Odata cu ridicarea starii de urgenta, companiile au luat in considerare reconfigurarea spatiilor, astfel incat angajatii sa fie cat mai bine protejati cand se intorc la munca. Daca in ultimii ani, trendul in zona de birouri a fost de open-space, acum toata atentia se concentreaza pe distantarea fizica dintre colegi. Noile planuri de amenajare pentru respectarea acesteia au condus la cresterea cererii de spatiu de la 10 la 20 mp per angajat. Acestea permit modificarea layout-urilor spatiilor de birouri, regandirea zonelor open-space, extinderea bucatariilor, spatiilor comune sau salilor de intalniri si/sau marirea spatiilor dintre birouri, arata un comunicat Globalworth Romania.
"Tranzactiile din ultimele 3 luni confirma parteneriatul puternic pe care Globalworth il are cu companiile chiriase. Nu doar ca au fost prelungite contractele de inchiriere pentru suprafetele actuale, ci am primit numeroase cereri de crestere a suprafetelor, astfel incat locul de munca sa fie unul cat mai sigur cu putinta. Ne bucura increderea pe care partenerii de business ne-o ofera si suntem convinsi ca impreuna vom ajunge la normalitatea pe care ne-o dorim cu totii. Experienta de a trece printr-o pandemie a avut si va avea un mare impact in modul nostru de a trai si de a lucra, de aceea echipa de leasing a venit cu solutii adaptate pentru a raspunde nevoilor curente", a declarat Ema Iftimie, Head of Leasing Globalworth Romania.
In prima luna de la ridicarea starii de urgenta, un procent de 25% din chiriasii Globalworth a revenit la birou, asteptandu-se la o crestere graduala de pana la 100% in luna septembrie 2020. Pe langa solutiile legate de cresterea suprafetelor inchiriate pentru respectarea distantarii sociale, Globalworth a implementat o serie de masuri de siguranta si igiena inca de la inceputul crizei pentru cele 14 cladiri din portofoliu. Aceste masuri sunt ajustate constant si privesc o serie de actiuni precum regandirea circuitelor de circulatie in interiorul cladirilor si spatiilor comune, adoptarea de masuri pentru a asigura eficienta sporita a sistemului HVAC, montarea covoarelor antiseptice, aplicarea marcajelor pe pardoseala pentru a indica distanta de siguranta, informarea angajatilor si a vizitatorilor despre regulile adoptate (de pastrare a distantei, de spalare si igienizare, de purtare a mastilor), montarea de dozatoare de dezinfectant, planificarea si implementarea protocoalelor de igienizare si curatenie etc.
***
Globalworth este o companie imobiliara activa in Europa Centrala si de Est, listata la Bursa de Valori de la Londra, in segmentul AIM, care activeaza in Romania si Polonia, in ambele tari devenind principalul investitor pe piata imobiliara de birouri. Gestionat de aproape 200 de profesionisti in Romania si Polonia, portofoliul companiei are o valoare totala de aproximativ 2,85 miliarde euro (potrivit datelor de la 30 iunie 2019). Peste 95% din acesta este reprezentat de active producatoare de venit, inchiriate catre aproximativ 685 de companii nationale si multinationale. In Romania, Globalworth este prezenta in Bucuresti, Timisoara, Constanta si Pitesti, in timp ce in Polonia proprietatile sale se regasesc in Varsovia, Wroclaw, Lodz, Cracovia, Gdansk si Katowice.